X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

V6 hengersorok számozása

2012.05.05. 21:39 Epercsibe

 Kis dolog, de nekem elég bosszantó volt, hogy a Jaguar szervíz anyagokban a V6-os blokknál bal és jobb hengersorra hivatkoznak, ellenben a szabványos DTC hibakód leírásokban 1-es és 2-es a hengersorok megnevezése. Nem mindegy, hogy például DTC hibakód alapján melyik oldali lambda szondát cserélni ki az ember, a rosszat, vagy a jót. :)

 

 Melyik hengersor melyik is ? Szakszervízben járva kérdeztem rá és a szerelő akitől kérdeztem rosszul tudta, nem árt ha leírom a tapasztalati eredményt:

 

 A bal és jobb megállapítása könnyű, mindíg a váltó felöl kell nézni a blokkot, mivel az X-Type keresztmotoros és vezető oldalon van a váltó, így itt a hűtő felöli a bal hengersor és a vezető felöli a jobb.

 

 Az 1-es hengersor pedig a Jaguar leírásokban JOBB oldalinak emlegetett, vezető felöli. Az 1-es egyébként mindig a gyújtási sorrendben első hengert tartalmazó, így más típusnál lehetne a bal oldali sor is.

 

 

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr94490699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leaping cat 2012.09.11. 14:42:42

Bocsánat, de szerintem nem így van, hanem inkább így:

váltó

5 6
3 4
1 2

vezérműlánc

BAL JOBB
Bank1 Bank2

Hogy az X-type-ban hogy van a motor elhelyezve azt nem tudom, de biztosra vettem volna, hogy a váltó a bal oldalra (nálunk a vezető oldala) esik.

leaping cat 2012.09.11. 16:16:42

Illetve mégsem, a bal-jobb tényleg a váltó felől nézve van.

Bocs.

Epercsibe 2012.09.14. 17:48:22

@leaping cat:

Szia,

Minden úgy van ahogy írtam, de egy dolog tényleg félreérthető és ebben teljesen igazad van:
"jobbról van a váltó", a váltó a vezető oldalon van, egy hosszabb mondatot rövidítettem, mielőtt kiraktam a posztot és így a végén erősen félreérthető lett. Ezért a mondatot javítom.

bigc 2012.12.12. 10:13:07

Sziasztok!

Nincs valakinek egy eladó tágulási tartálya?

köszönöm

Epercsibe 2013.02.02. 12:18:29

@bigc: nekem nincs :(, újban 50font+20% ÁFA + szállítás. Nem olcsó. Biztosan nem csak a gumicsöveknél ereszt ? A tartály peremére azokról is rá tud folyni a víz.

Epercsibe 2013.02.02. 12:19:10

@bigc: és bocs a nem túl gyors válaszért...

ghx2 (törölt) 2013.05.15. 12:05:13

Sziasztok!
Jaguar X-type 3.0 típusú autóm van. Garantáltan 134 ezer km-rel. Aggasztó dolgok az autóval kapcsolatban:
- motor hidegen kopog. Ez azért kelt félelmet, mert egy helyen azt olvastam, hogy Angliában 150 ezer km-enként szerviz előírás a főtengely csapágyak cseréje. Erről mi a véleményetek?
- másik dolog, hogy a motor elég erősen ontja magából az olajat, véleményem szerint a főtengely szimeringtől. Cserélt már ilyet valaki?
Ha megtennétek, hogy e-mailre írtok: furgon.nemzetkozi@gmail.com
Csak azért, hogy gyorsabb legyen.
Előre is köszönöm annak, aki válaszol és főként annak, aki gyorsan. Épp egy hosszú út előtt állunk az autóval, nem szeretném, ha összefordulnának a csapágyak, ha valóban cserélni kell őket.
Üdv!

Epercsibe 2013.05.17. 15:24:13

Szia, a főtengely szimering csere viszonylag egyszerű (a hátsó szimeringet a kuplung cseréjekor majd szintén cseréltesd ki, mert később sok munka), a szimering pedig olcsó, a ford mondeo v6 szimering kell hozzá, ezt akármelyik autószerelő megcsinálja. Ha hidegen kopog és melegen nem, akkor én hidrotőkére gondolnék. A csapágy melegen is kopogna szerintem. A hidrotőke kopogás pedig akkor fordul elő, ha járt már a blokk nagyon olaj hiányosan, de maga a hidrotőke kopogás nem károsítja a motor többi részét. A hidrotőke csere viszont szakértelmet igényel, mivel a hidrotőkék a vezérmű tengely alatt vannak, ezért szét kell szedni a vezérlést, ha zavar a hangja, egy v6-ot ismerő ford szerelőhöz vinném, de az olaj szivárgást is még kell szüntetni.

ha olaj nélkül járt a motor, akkor megpróbálnék 5w40-es olajat az 5w30 helyett, mert a használat miatt is megnőhettek a hézagok és a hidrotőke kopogást is csökkenti (nem folyik ki a leállított hidrotőkéből olyan könnyen).

a 150eKm-es csere periódus nem igaz, csapágyat nem cserélnek szerintem sehol, amíg nem szükséges.

mindez csak az én véleményem , anélkül, hogy láttam volna a zautód

Epercsibe 2013.05.17. 15:34:51

@ghx2: a probléma alapja az olaj folyásod lehet, a hidrotőke kopást pedig az alacsony olajszinttel járás okozhatta. Ezért messzire csak úgy indulj el, ha van annyi olajod, ami az olaj szintén tartásához kell, vagy szüntesd még előtte a folyást. Ahogy írtam a hidrotőke kopogástól az autó megy tovább

ghx2 (törölt) 2013.05.17. 16:51:06

Köszönöm a választ!
Annyira azért nem vészesen folyik az olaj, 2000 km alatt a nívópálcán nem lehet változást látni, csak zavar, hogy olajos a motor. A szimering már úton van.
De jön az, amire abszolúte nem vártam:
Vettem a gépre 4 gumit. Mivel az előzőeket darálta, gondoltam futómű átnézetés, egy-két csere és gurulunk tovább. Hát ez aztán nagyon nem így lett:
- két hátsó, alsó kereszt lengőkar csere volt, mert az egyik kopogott
- két hátsó stabilizátor gumi csere, mert 0 alakúra verte
- két stabilizátor összekötő csere, mert 1,5 cm (!!!) lógása volt
Itt azt hittem, tuti a gép. Ma voltam, felrakták a 4 új gumit. Persze, hogy ezután jött a futómű állítása:
A hátsó kerékdőlésen már nem lehet tovább állítani, de így is még plusz egy fokot dől befelé mindkét oldali hátsó kerék. Épp úgy néz ki, mint amilyen a 30 éves BMW-m volt, úgy terpeszt a két hátsó kerék.
Hogy mit kell még cserélni:
- két hátsó spirál rugót, mert a kocsi hátulja ül és 1 személlyel, 90-es tempóval, 6 hónapos lengéscsillapítók mellett a gumibak állandóan veri a lengőkart. Tehát valamiért igencsak elfáradt szegény, cseréjével számítunk némi javulásra a terpesztésben.
- csere továbbá a hátsó alsó lengőkar mindkét szilentje, a hátsó felső lengőkar, a hosszlengőkar első szilentjei. Mindezek elszakadva nincsenek, de fáradtak, így engednek egy kicsit, az összes cseréjétől reméljük, hogy erőt vesz magán a hátsó futómű és feláll a terpeszből.
- ezután átnéztük az első futóművet, öröm a köbön:
a bal első lengéscsillapító (az a brutál vastag szárú Bilstein) szára kotyog. Még jó, hogy az előző tulaj 6 hónapja cserélte le a méregdrága előbbi márkára és ennyit bírt. Persze számla nincs meg, látszik rajta, hogy új, de az is, hogy mehet az ócskavasba. Mindkét oldalon a lengőkar hátsó szilentjei szakadtak. Itt is csere minden: lengőkarostól a szilentek, mert úgy olcsóbb és gömbfejekkel együtt van, stab pálcák és a kormányvégek is, ha már itt szerelgetünk.
Még a gumis szerelget, nézegetem elől a furatos, gyönyörű szép és új Brembo tárcsákat. Megláttam, hogy a belső része vagy 2 mm-rel vékonyabb mint a külső. Áldoztak rá, mert a legjobb cuccot vették bele, hogy a csúszka nem működik, így 3 hónap alatt lerágta és kuka az egész, az nem számít.
Összegezve, egy gumicseréből és futóműbeállításból adódtak:
- első és hátsó futómű ÖSSZES szilentjének (stabilizátor szilent, lengőkarok szilentje, stb stb) cseréje
- lengőkarok cseréje elöl és hátul (összes)
- hátsó spirál rugók cseréje
- 2 első lengéscsillapító cseréje
- első és hátsó kerékcsapágyak cseréje, mert hazajövetkor egy erősebbet kellett fékezni és olyan szépen elkezdtek búgni, hogy nem tudtam: Kamaz-ban, villamosban, vagy 50 éves Ikarusban ülök-e éppen.
Mit ne mondjak, többet vártam a géptől. 2000 után ez a módi az autógyártásban? 130.000 km után csere a fél autó? A '88-as 5-ös BMW-ben 540.000 km volt, abban ugyanígy kezdtem a gyári alkatrészeket cserélni, de azokat is csak időközönként, nem adta meg magát mind és azért tegyük hozzá, hogy 400.000 km-rel többet bírtak. Akkor még ennyire bele tették az anyagot, vagy ez ennyire félresikeredett verda?
Utazni amúgy jó lenne vele, ha nem kopogna meg búgna minden, mert kényelmes és biztonságos, dinamikus és esztétikus autóról van szó.
Valamilyen szinten szólhat mellette, hogy a fentieket (tehát nagyon pici kellene hozzá és a teljes futóművet) be lehet szerezni 316.000 Ft-ból. De ha ennyi km-enként kell cserélni, inkább veszek Volgát, mert abban is, csak abba mindez megúszható 30.000-ből.
Egyébként vannak még hibák:
- gyorsításkor néha ránt egyet az autó (senki sem tudja mi lehet a baj)
- ford minőségben éli életét a rozsda az alvázon
- az első lámpák összes tartó műanyagja el van törve (magasságállítás lehetetlen)
- bőr minősége gyenge
- őrült hiba, csak fanoknak: erős gyorsítás és magas fordulatszám után ha váltanánk, a kuplung felpuhul, váltás után lábbal kell visszahúzni. Normál gyorsításnál és fordulatszámoknál a jelenségnek nyoma sincs, a szerelőknek meg fogalma nincs arról, hogy mi lehet ez
- a gyári fényezésről helyenként megindult a lakk
- űléskenek semmi tartása nincsen
- sok minden eszembe sem jut hirtelen
A fentiek ellenére szeretem. Ahogy írtam, garantált a km benne, és még a belseje is új autó illatú. Egy hónapja vettem, igazából azért most szívesen az előző gazdája fejére húznám.
Ha valaki a szakértelme miatt lát olyan dolgot, amit nem kell lecserélnem ahhoz, hogy az autó tökéletes legyen és még a futóművet is be lehessen állítani, az feltétlenül keressen meg!
Ez nem egy lebeszélés az autóról (ha esetleg sokan olvasnák akik ilyet terveznek venni), mert igenis megéri az árát, csak tájékoztatás, hogy néha mit kell kifizetni rá. De az is lehet, hogy csak én fogtam ki egy ilyen elhanyagolt darabot. Viszont végig vezetett szervizkönyve van és magyarországi első üzembe helyezés!
Minden tanácsot-ötletet szívesen fogadok az autó minden részével kapcsolatban a fentieken kívül is!
Elnézést a regényért!

Epercsibe 2013.05.17. 17:43:20

Szia. Nem tudom milyén évjárat az autód, de pl nekem ez a legjobb üléses kocsim, mindenki dicséri, milyen jól tart. Lassan 190eKm van benne, lengéscsillapítót, kerékcsapágyat és rugót még nem kellett cserélni benne bp-i használat mellett. Én inkább azt látom, hogy az előző gazdája ha költött is rá, rossz helyre vitte, pl a féktárcsa cserénél alap lett volna az úszónyereg zsírozása. A hátsó futóműnek én felújíttattam a szilentjeit (3EFt/db), ez minden bonyolult futóműves autónál kellhet, és sajnos valóban csak egyben érdemes az egészet csinálni, különben a megmaradó lötyögés szétveri az új szilenteket. A listádat végiggondolva igen, egy ilyen autónál ennyit kénytelen vagy rákölteni, ha előtted nem tették meg. Pl a stáb rúd szilentjei minden autón kiverődnek 100eKm alatt, csak hozzászokik a vezető és nem cseréli, csak amikor már kopog is. Ez még így is egy olcsón szerelhető futómű, pl nézd még az A4-ét és a lengőkarok árait. Még tovább gondolva, ha kopog hidegen, akkor ez egy nagyon elhanyagolt autó lehetett és vagy borult járó motorral vagy alacsony olajszinttel használták mert sose néztek rá. Biztosan a futómű alkatrészek okozzák a rossz kerék állást, nem volt a kocsi összecsukva ? A szervízkönyv nem sokat ér, mert az enyémnek is van de sosem cseréltek semmit rajta a márkaszervízben, csak olajat de azt 120eFt-ért :)

Epercsibe 2013.05.17. 17:49:37

@ghx2: gondolom v6-os, ha gyorsításkor ránt, de nincs motor hibakód (check engine lámpa), akkor először az Egr szelepet kellene levenni és kitisztítani, mert szerintem akad.

ghx2 (törölt) 2013.05.17. 18:24:12

Az autó 2002-es és 3.0 V6. Lengéscsillapítót már előttem is cseréltek, ráadásul még nincs egy éve. Tehát elég rossz utakon járhattak. Az előző tulaj valóban költött rá, mert nem sajnálta a pénzt a minőségre és elmondása szerint a szervizben azt mondták neki, 1 lengéscsillapítója rossz, de ő cseréltette mind a 4-et. Ezt a vonalat viszem tovább én is, amiből egy elromlott, azt cseréltetem mindet. Ha azt nézem, hogy bő 300 ezerből új futómű van a kocsi alatt, úgy nem drága, persze. Ezért is nem vettünk A6-ot, mert ott a kocsiban lengőkarok tucatjai vannak és darabja 40-80-csillagos ég, még 100.000-t sem bírnak és hol van még a többi alkatrész.
Az olajcsere szerintem tuti mindig meg volt, én 10.000-el olajcsere után vettem meg, igaz pont a nívón van az olaj, de még aranysárga és teljesen áttetsző, tehát tiszta. Borulva sohasem volt, mert rendesen átmértük és a két első sárvédőn és a bal hátsó sárvédő íven kívül semmi nem volt festve. Alváz, futómű vagy egyéb sérülés okozta futóműhiba kizárt. A szilentek nincsenek kiszakadva (1-2 kivétellel), de nagyon sokat engednek. Kis erővel megfeszítve is 1-2 cm (!) a játékuk, még más autóknál, vagy jó szilenteknél az ember ilyenkor még jogosan várja el, hogy meg se mozduljon. Érdekes, hogy az úton mégis stabil (kis nyúlást-mászást érzek rajta, de én már 2 millió km-t levezettem, megérzem a bajt) és csak az éppen szét nem akadt, utolsó perceiben lévő hátsó stab. összekötő koppan be néha. Vannak fura hangok, például a kormány alól (közvetlen, mint ha a kormánykerékből jönne a hang) tekergetés közben furcsa nyüszögű hang jön, mint valami kisgyerek sírás előtt.
Az Egr-re én is gondoltam. Szervizkönyvben csak néhány apró dolog van írva amit cseréltek, azon kívül nálam is csak olajcsere.
A futómű darabjai szépen összegyűlnek, azért nem aggódom. A motortól félek egy kicsit, főként azért, mert állítólag már sokaknak előfordult ez a főtengely csapágy megszorulás. Az osztóműhöz szerencsére soha hozzá nem nyúltak, por száraz(és mosva sem volt). Innen is jött az ötlet, hogy megnézem az olajszintet, de teljesen jó úgy mint a difiben és minden egyéb helyen is a folyadékszintek.

Epercsibe 2013.05.18. 10:19:28

@ghx2:

A kormány tekerésre síró hang egy gumi tömítés a kormányszerkezetben, nem lesz tőle semmi baja, csak fura hogy tekeréskor néha nyiszog a gumi a fémen.

Hangja még a kardánnak szokott lenni, vagy télen hidegben egy huhogó hang ami néhány másodpercig tart indulás után, vagy 100km-110km/h sebességnél a kardán búghat ha nincs pontosan kiegyentúlyozva pl egyforma nyomatékra lehúzva a csavarok, a hangot pedig a kézifék bowden bevezeti az utastérbe. Ezek "normális" -ak, a kardán búgás pl sok összkerekes autónál előfordul. Javítását valami új bowdennel oldották meg, ami nem vezeti be az utastérbe a hangot én ezzel nem foglalkoztam.

A főtengely megszorulásról hallottam, állítólag az a baj, hogy az olajteknő hosszanti beépítéshez van kitalálva és a teknő alján a lemezek kanyarban a keresztbe építés miatt nem tartják ott az olajat, hanem az kilöttyen oldalra így megszűnhet a kenés mert nem szív az olajszivattyú. Ezt egy angol autószerelő írta, hogy mennyire igaz, azt nem tudom, az biztos, hogy az olajteknőt láttam belülről és valóban a lemezelése hosszanti beépítésnél tartaná az olajat kanyarban. Megmondom őszintén, hogy sosem kíméltem, de nálam ilyen probléma (még) nem jelentkezett.

Osztóműnél én minden 16eKm-es szervíznél a kardán kihajtás (trombita alakú) feletti lemezen szoktam megnézni, hogy a forgás nem csapott e ki zöldes, sűrű olajat. Amíg ott nincs olaj, addig minden ok, ha baj van akkor ott az olaj, nem az osztóművön.

A gyári gátlók is Bilstein B4-esek, ezt szokták Bilstein B6 (sárga) -ra cserélni. Az is fura, hogy a gyári tönkrement, de az, hogy a második garnitúra 1 évet sem bírt ki, nem normális, ennyit számíthatott, hogy a lengőkar szilentje elöl szakadt volt ? Elég sarlatán egy autószerelő lehetett, aki kicseréli a lengéscsillapítót, de hagyja lötyögni a lengőkart.

Ha esetleg szétborítjátok még az első futóművet, a kanyar stabilizátor rúd gumik méreteit elküldenéd ? Azt is kicserélném poliuretánra a gumi helyett, de nem tudom szétszedés nélkül rendesen lemérni (szél hossz magasság furat átmérő és a furat helye).

Epercsibe 2013.05.18. 10:28:40

@ghx2: lehet hogy nem a kerékcsapágyaid huhogtak, hanem a kardán, ami "normális". Csak azért írom, mert a hátsó kerékcsapágy drága (hátul egyben kell az egész agyat cserélni), jól nézd meg, tényleg cserélni kell e.

ghx2 (törölt) 2013.05.18. 16:49:00

Nekem sárga Bilstein-ek vannak alatta, aminek lötyög a szára. Nem tudom, mi lesz a vége ennek az egésznek, ma arra lettem figyelmes, hogy kb fél centi hab van a hűtővíz kiegyenlítő tartályában, meg egy kis nyomás. Ha hengerfejes lesz, az 100% hogy felgyújtom. Épp most végeztem a hátsó stabilizátor összekötő cserével. Hát szereltem már jobb dolgokat is. A hátsó tengely felső keresztlengőkarjába Ford embléma van ütve. Nem tudod véletlenül, melyik Fordból való az a cucc? Mert hogy egyikben sem találtam. Esetleg a Ford legyártotta a Jaguarhoz és egyik saját autójába sem rakta? Még Angliából is 21ezer darabja.
Az első futóművet csak ősszel bántom, mert az a beállításkor még rángatásra sem ment ki a zöld mezőből, tehát ott még elmegy így a futómű beállítás, nem lóg annyira. A hátsót viszont csinálgatni kell, mert a kerékdőlésnek kellene még egy fok befelé és tovább nem lehet állítani.

ghx2 (törölt) 2013.05.18. 16:52:33

A kerékdőlésnek kifelé kellene még egy fok, elírtam.

Epercsibe 2013.05.18. 17:33:20

A hátsó "kutyacsont", az szívás, főleg ha beszakad az imbusz 6 lapos lyuk fala és ki kell flexelni, mert onnan még kiszerelt lengőkarból se jön ki könnyen.

A Ford Mondeo MK3 kombinak jórészt ugyan ez a futóműve. A lengőkarokat elég szilentezni, 3eFt/szilent körül mozog az ára, így 6eFt/lengőkar. Mondjuk tömör gumival öntik ki, ezért rázósabb lesz de csak picivel, erről írtam itt egy bejegyzést, amikor csináltam.

A hab nem jó jel, ha kicsit jársz vele kiderül, hogy fogy e, esetleg felhívnám a régi vagy az új márkaszervízt, hogy valódi e a szervízkönyve. A lengéscsillapító csere is szerintem később esedékes mint 130eKm, főleg hogy ez már a második. Rázópadon leméretném tényleg rossz e. A sárga B6 egycsöves lengéscsillapító, nem tudom ,hogy ezeknél az ami lötyög nálad, baj e hogy lötyög, lehet hogy nem, mert fura lenne ha ilyen gyorsan tönkremenne.

Az összes futóműalkatrész eredetiben Lemförder (vagy ZF csoport valamelyik másik része) és Bilstein gyártmány.

Sok sikert, azért majd számolj be ha lesz valami tanulság.

ghx2 (törölt) 2013.05.19. 10:46:53

Tudsz esetleg olyan helyet, ahol komplett hengerfej tömítés szettet és hidrotőkéket be tudnék szerezni?
A tömítés szetthez már találtam valami cikkszám félét: FPHS26248PT1
Hidrotőkének nyomát sem találom sehol. A Ford-dal szeretik össze kötni ezt a 3.0 V6 motort, de még Ford olajszűrő sem jó rá, ahogy hengerfej tömítés sem, így szerintem nem sok köze van Fordékhoz neki. Esetleg ők fejlesztették ki, de csak hozzá való alkatrészekből, nem tudom.
Nem szabad reggel nagy gázt adni, ma mégis megtettem, erre jó nagy kék füsttel válaszolt.
Hogy őszinte legyek, nem vet szét az öröm egyre inkább ettől az autótól.

Epercsibe 2013.05.19. 13:53:41

A volt tulajt remélem meglepted pár kedves szóval.

Minden alkatrészt megtalálsz a britishparts.co.uk -n, az árak nettó árak az ÁFA 20% + szállítás.

A blokk a Ford Duratec egy változata, sokminden egyezik, sokminden meg nem, pl az olajteknő tömítés és a főtengely szimeringek ugyan azok, a hidrotőke és szelepszár szimering, hengerfej tömítés nem volt még a kezemben ezért nem merem állítani, de a Fordnál nem szokás variálni, ha nincs rá nyomós okuk. Szükséged lesz még a hengerfej csavarokra is, nyúlás csavarok, a régit nem raknám vissza.

A hengerfej összerakásához kelleni fog majd a vezérműtengelyeket, főtengelyt lezáró célszerszám, ez ford műhelyekben előfordulhat, ahol láttak V6-ot. Nagyon kicsi a hely, de hozzáértő szerelő egyszer utalt rá hogy blokk kivétel nélkül meg lehet csinálni (nem próbáltam még).

Ha mégis blokk kivétel lenne belőle, akkor célszerű az olajteknő tömítést és a hátsó főtengely szimeringet is cserélni, mert később nem férsz hozzá.

Ha esetleg egy füst alatt a láncokat, lánckereket, feszítőket, láncvezetőket is kicserélnéd (ki tudja mennyit futott, bár ebben a blokkban a vezérlés jól bírja), akkor van belőle egy készletem, amit magamnak raktam el (szépen olajozva), de eddig nem volt rá szükségem (190eKm órában) és kb 2 évet lesz még nálam az X-Type ami kb +50eKm, nem hiszem hogy kelleni fog.

Lehet hogy jobban jársz anyagilag egy bontott blokkal vagy itthonról, vagy ebay.co.uk -ről, az arvatrans.com egy magyar cég ők hazahozzák szerintem értelmes áron, ha itthon nincs.

Epercsibe 2013.05.26. 19:47:31

@ghx2: bocs, adtam egy rossz tanácsot, ezt szeretném javítani: ehhez a blokkhoz csak 5W30-as olajat szabad használni, akár fogyasztja akár nem, mert az olajnak teljesítenie kell a Ford WSS M2C913-B specifikációját. Ezt pedig csak 5W30-as olajok teljesíti pl a MOBIL SUPER 3000 X1 FORM FE 5W-30. Viszonylag nem drága, a Ford saját olaja szerintem csak félszintetikus, hasonló áron ez meg teljesen.

ghx2 (törölt) 2013.07.17. 18:05:48

@Epercsibe:
Szia!
Eltelt egy kis idő, és jó néhány km. Az autó még velünk van. Kijöttünk dolgozni Svájcba, itt megmutathat mindent. A fogyasztás 8,7 liter ami szerintem nagyon jó. 6 km alatt 300 ról 2000 m magasságra kaptatunk fel, gond nélkül. A futóművet kipofoztuk, de csak a hátsót. Az elsőhöz nem volt idő nyúlni. Igazából csak 2-3 hiba maradt, az várat magára novemberig, mert akkor megyünk haza.
Ami megmaradt: 2000-es fordulat alatt rángat, ha nagyobb gázt kap annál, mint ahogy az autó gyorsulna (bármelyik sebességben pl 1000-es vagy 1500-as fordulatnál padlót vagy félgázt nyomok, akkor kb 2000-es fordulatig rángat, utána semmi baj). Mi lehet ez?
A másik hogy erős fékezésnél morgó hang jön az első futóműből és rángatja a kormányt. Van ötleted?
Ezeken kívűl minden ok.
Van még egy két dolog, de nem tudom ez természetes, vagy valóban hiba:
- Sebesség váltásnál vagy gázelvételnél, majd újra gyorsításnál olyan érzés adódik, mint ha valahol holtjáték lenne a hajtásláncban. Ez abban mutatkozik meg, hogy minimális idő elteltével és egy koppanással jön meg újra az erő. Ez inkább olyankor van, ha gyorsan kell váltani vagy pl 3000 es fordulatnál elveszem a gázt és a motorfékkel 1500-as fordulatig lassul, majd adok egy nagyobb gázt.
Az olajfogyasztás olyan 1,5 dl 1000 km-re. Ezek szerint 1,5 liter / 10.000 km. Ez még elmegy szerintem, bár voltak olyan autóim, ahol 14.000 km alatt a nívópálcán nem volt látható a változás, pedig volt benne km bőven. Igaz, az egy Toyota volt.
Egész jó autó ez különben. Ja, a klímánk egész hideg levegőt fúj (szerintem a kellő hőmérsékletet), mégsem bír hűvöset varázsolni az autóban. Lehet rá kellene töltetni.

Epercsibe 2013.07.18. 09:25:39

szia, örülök hogy azért összeállt.

- gázra rángatás kis fordulaton: vagy gyújtáshiba (gyújtótrafó), vagy amit könnyebb ellenőrízni és én ezt tartom valószínűbbnek: az EGR szeleped el van koszolódva. Ez a blokk oldalán van és van benne egy dugattyú szerűség. Leszerel, féktisztítóval kitisztít (óvatosan), visszarak és gyorsan kiderül rángat e még. Az EGR szelepre könnyen rátalálsz neten, mert a Ford V6 blokkokon minden ott van és mind rángat, ha a szelep "ragad".

- a gázelvételre blokk billegés az egész hajtáslánc egyenletes gumi elöregedéséből adódhat. Csak csökkenteni lehet. A legtöbb javulást, az alsó motortartó bak cseréjével érheted el. Ez az osztóművet (és így a blokkot) támasztja alul, hosszirányban, egy piskóta alakú alu bak, könnyű kiszerelni. A gyári, főleg a piskóta kisebb fele, szerintem alulméretezett, ezért ha veszel egy újat (Ford V6-é ugyan ez), akkor érdemes a kicsi felét teljesen kinyomni poliuretán pasztával, a nagyobbat meg módjával, kevés mozgást hagyva. Poliuretán paszta pl a szélvédő ragasztó, minél nagyobb shoreA keménységű pasztát keress. 24 óra a száradási ideje, visszaszerelés előtt. Használt bakot nem érdemes foltozgatni. Ezen kívül a 2. ok a váló tartó bak. Cseréje könnyű, de maga a konstrukció olyan (a váltó felett, erről van lelógatva a váltó), hogy sok benne a mozgás, nem biztos hogy rossz ami benn van. Én ezen is erősítenék a "kalapácsosan" mozgó gumi részeinek megtámasztásával. Ezen kívül van még a motor tartó bak, az vagy jó, vagy nem, de elég erős konstrukció. És végül hátul, a hátsó difi elcsavarodása ellen tartó két (a difi tartó keret tetején) szilent is lehet rossz, olcsók, de azokat nehéz cserélni. Egyszóval sok a szilent a hajtásláncban..., az alsó motortartó amivel könnyen tudsz javulást elérni. Még annyit, hogy a poliuretánnal kifújás nem járt nálam jelentős motor rezgés növekedéssel az utastérben.

- Morgó hang, rángatja a kormányt: féktárcsa behullámosodás, illetve féknyereg, dugattyú szabadon jár e, de van zsírozva ?

Ha-ha Toyota, úgy látom sokat néztél reklámokat. :). Az olaj fogyasztásnak sok oka lehet pl simán csak a főtengely szimmering (1000Ft alatti tétel) is ereszthet, de ilyen kevésnél nincs értelme ezzel foglalkozni. Az olaj fogyasztás függ az olaj típusától is, fogadjunk hogy a régi Toyotádnál 10W40-es a gyári olaj és nem 5W30, a modernebb olajok jobban fogynak.

ghx2 (törölt) 2013.07.25. 21:10:58

A toyota 10W40-el ment. A főtengely szimmeringet kicseréltettem. Kezdtem már bekavarodni, mert az egyik angol fórumon azt írták, hogy nincs már ezekben a Duratec-ekben EGR, mert VVT és így nem kell bele. De akkor csak van. Szét szedem még a héten, mert most már idegesítően sűrűn rángat kis fordulaton. Ha 1200-as fordulaton 2200-ig közép gázzal gyorsítok, akkor ez a teljes út csak folyamatos rángatásból áll ki. Ha kicsi vagy padló gázt adok, akkor kevesebb a rángatás. Az első féknél a lengéscsillapítóra gyanúzok, mert érdekes alakúra kopott a gumi 2500 km alatt és tudom is, hogy kotyog a szára. Monroe-t rakok bele, 30.000 a kettő (féláron kapom).

Epercsibe 2013.07.26. 09:09:05

@ghx2: oks, nekem is csak hobbi szamka ez :) így érdekel mire jutsz !

Egyébként éppen a kocsim eladásán gondolkozom, egyfelől amit folyamatosan rá kell költeni, az arányban áll egy 4 éves amortizációjával, plusz a cégem tudna nyílt végű lízinggel bérelni, ami nagyon kedvező. Így épp 1-2 XF-re csorog a nyálam, csak azok nem 4x4-esek és kicsi a választék is belőle. No és bár a 2.7-es dízelt is dícsérik, de a 3.0D-s lenne az igazi, csak az meg még drága...

ghx2 (törölt) 2013.07.26. 14:33:11

Nekem nemzetközi fuvarozó cégem volt, így annyit mondhatok, a nyílt végű dolgokkal vigyázz nagyon! Lízinggel bérelni? Nem mennék bele. Szaladt már el így kollégák alól. XF mifelénk (Svájc) 2,7-es 4,1 M Ft körül indul a 3.0 meg 5,2 M Ft-nál aztán határ a csillagos ég, de van választék, kb 250 autó.
Volt már vagy 22 autóm, de ennyit én se költöttem egyikre sem. A legtöbb BMW volt. Nekem még nincs meg egy éve sem ez, de én is eladom. Én X5 vagy A8-ra szavazok, mindkettő 2003-as évjáratban. X5 3.0 benzin A8 4.0 Diesel, aztán amelyik hamarabb az utamba esik, árban kb egy kutya.

ghx2 (törölt) 2013.08.06. 14:57:42

Viszont az autó még meg van és vele együtt a baj is. A környéken nem tudtam féktisztítót beszerezni. A kúton kérdezték, mire kell. Elmondtam, hogy mire, erre egyből azt mondták, hogy azt úgy nem lehet javítani, azonnal menjek szervízbe, mert ez veszélyes. Tipikus itteni hozzáállás. Megérdeklődtem egy-két Angol cégnél, mi pénz az új alkatrész. Erre azt írták vissza, hogy ebben az autóban nincs is EGR, ebbe a típusba nem építettek be (2002-es 3,0 V6). De a kocsi mégis rángat. Mit szólsz ehhez? Tudnál képet küldeni róla, ha le tudod fényképezni? Címem: furgon.nemzetkozi@gmail.com. Előre is ezer köszönet!

Epercsibe 2013.08.06. 16:13:43

Estére küldök neked a szervíz CD-ről képeket. EGR szelep nélküli benyás autó ? No azt megnézném :), szerintem 30 év óta olyan autót nem gyártanak.

Lehet még: gyújtáshiba (gyújtótrafó, trafó csatlakozó kontakt, gyertya régi, gyertya ürege tele olajjal (gyertya-trafó kontakt ezért rossz), kábelkorbácsban a gyújtótrafó szálainak rossz a kontaktja), vagy lambda szonda, de a lambda szonda hibát szerintem kiírná motor hibakódnak.

Estére!

ghx2 (törölt) 2013.08.07. 14:28:22

Állítólag a gyertyákat kiszedni nem egyszerű mutatvány. Itt a Svájci-Olasz határ mellett lakunk, Olaszország 60 km. Szétnézek a környéken, hátha valahol rá tudnak csatlakozni. Ha gyertya vagy trafó hiba van, akkor legalább cseréltetek benne egy garnitúra gyertyát meg veszek arra a hengerre egy trafót, mivel a diagnosztika gondolom azt nem mutatja ki, hogy gyertya vagy trafó hiba van-e, csak azt, hogy x henger gyújtáshiba. A lambda szondákban és gyertyákban kb 22.000 km van, mind gyári új.

ghx2 (törölt) 2013.08.07. 14:39:04

Ezt angol Jaguár szervízből írták:
Hi,

Again, I can only advise that you get the car diagnosed as I can’t see an EGR valve listed for a petrol variant.

Regards

Kevin Walter
Parts Manager
Hatfields Sheffield
200 Sharrowvale Road
Sheffield
S11 8ZD.

ghx2 (törölt) 2013.08.07. 14:43:15

Ez: Re: EGR Valve
There is no EGR on the Duratec engine used in the X-Type petrol engines. These duratecs have VVT which, along with several other benefits, eliminates the need for an EGR.
Innen van: forum.roadfly.com/

ghx2 (törölt) 2013.08.07. 15:00:11

Viszont kiír valami kódot, de csak akkor, ha több mint 5 napig nem indítom be. Valami 3 betűs (sdc vagy hasonló) system fault feliratot. Gondolom ilyenkor merül valamennyit az akksi. Bár az indításkor nem feltételezném, mert az önindító ugyanúgy teker mint máskor és indítózás közben nem halványul el semmilyen fény, ami a gyenge akksit mutatná. Amúgy is új az is.

ghx2 (törölt) 2013.08.07. 15:13:51

Valami PCV szelepről viszont szó van itt-ott, amit úgy sejtem, egy lapon említenek az EGR-rel. Semmit sem találtam róla, se képet, se azt hogy lehetne venni bárhol. Csak a hozzá tartozó cső van az ebay-en: Jaguar X-Type Emission Crankcase Control PCV Valve Hose With 2 Valve Seals bő 12 Font-ért.

ghx2 (törölt) 2013.08.10. 12:52:33

Hali!

Meg volt a diagnosztika, a következőt hozta ki:
Intermittente Fehlercodes (Mode 07)
ECU DTC Beschreibung
11 P1111 Fahrzeugspezifisch

Permanente Fehlercodes (Mode 03)
Ecu DTC Beschreibung
Keine Fehler-Codes Fahrzeugspezifisch

Verfügbare Steuerenheit Motor
Standard EOBD
MIL Aus
DTC 0

Bereitschaftstest
Name Ausgeführt
Fehlzündungen Ja
Kraftstoff-System Ja
Komponententest Ja
Katalysator Ja
EVAP Ja
Lamnbdasonde Ja
Vorerwarmte Lambdasonde Ja

Tehát minden ki lett vizsgálva és csak a P1111 hibakód volt az autóban. A szerelő elmondása szerint egyszer fordult elő a hiba. Most mindent kitöröltek benne és azt mondták egy idő elteltével menjek vissza, ekkor majd megnézik, vissza jött-e a hiba vagy van-e más. Ezért már nem kell majd fizetni.
Körbenéztem és persze csak angol fórumokon találtam leírást erről a hibakódról. Az egyik helyen azt írták, hogy ezt két kerek zöld tömítés okozza ami 11 Font-ba kerül, elvileg fals levegőt szív az autó. Ez nálam is lehetne, a fals miatt rángathat. Másik helyen azt írták, hogy ez motorvezérlő hiba.
A szerelő mondta és még más helyeken is azt lehet olvasni hogy maga a kód jelentése a beszívott levegő hőmérséklet hiba. Így a szenzor is lehetne, de szerintem inkább valami fals levegő lesz a dologban.
Nem tudom, milyen egy ilyen motor hangja, ha normálisan tömített, de ha én gázt adok alapjáraton és a motorháztető nyitva van, akkor olyan szívó hangot hallat, ami nem teljesen normális szerintem.
Két másik helyen még érdekesebbet olvastam, ami szerint a P1111 nem hibakód a Jaguarnál hanem azt jelenti, hogy minden hibakód ki van törölve és a meghajtó ciklus befejeződött, tehát minden ok.
Szerinted mi lehet ebből a káoszból az igazság? Várom, hogy leírd te mit gondolsz. Az EGR-rel sem jutottam semmire, sohol nem hallottak róla, egyik boltban/fórumon sem említik, ahol igen, ott azt írják róla csak, hogy nincs az autóban. Több angol boltból és szervízből is azt írták, hogy ilyen alkatrész az ön autójába nincsen beépítve. Az egyik boltból azt írták, hogy fényképezzem le és ők elküldik nekem. Szóval úgy gondolták, hogy nem EGR az, de küldenek olyan alkatrészt, amit a képen látnának. A PCV vagy milyen szelepet több helyen olvastam viszont, amit összefüggésbe hoznak néhány helyen az EGR-rel. EGR-rel kapcsolatban csak egy csövet lehet kapni az ebay-n, ahogy írtam is már. Állítólag nagy hiba forrás, rossz anyagból gyártották, amit most lehet kapni az már egy javított verzió. Ez is elhasznált levegőt juttat vissza a motorba talán a karterből, tehát falsot tud szívni itt is egy törés/repedés során bőségesen.

leaping cat 2013.08.14. 19:11:03

Ezekben a motorokban nincs egr, a p1111 pedig valóban nem hibát jelez, hanem a tesztek lefutását (tehát jó).

A kartergázvisszavezetésnél nem a szelep, hanem a csövek, főleg az alsó könyökcső szokta megadni magát, persze a legrosszabb helyen, az alsó szívósor alatt van. Úgy lehet leelenőrizni, hogy karburátortisztítót kell a gyanús területre fújni, és ha ettől leáll, vagy akadozni kezd a motor, akkor ott a fals levegő oka.

leaping cat 2013.08.16. 12:44:10

Bár az X-type-ban már ilyen könyökcső sincs, csak a szelep és az egyenes cső, ezek annyira nem szoktak tönkremenni.

ghx2 (törölt) 2013.08.19. 22:38:02

Köszönöm a választ. A hiba akkor még egyenlőre rejtély marad. Bár elég kellemetlen. Viszont nekem az angolok azt írták, az a cső gyenge anyagból van, amit most lehet kapni, a Jaguar fejlesztette ki. Ugyanaz a cső, csak jobb anyagból van. Megpróbálom kicserélni, meg az összes tömítést ami okozhat ilyen hibát. Ha már itt tartok, tud valaki egy listát küldeni a cserélendő tömítések listájáról?

HZS2 2014.04.16. 09:37:22

Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ?
A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutatott, azt mondták hagyjam ott egy hétre.

Azen kívül csörög is a motor ha hirtelen gázt adok mint régen a ladáknál a szelepek.
süti beállítások módosítása