X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Kuplung és kettős tömegű lendkerék csere X-Type-on

2011.05.30. 11:16 Epercsibe

 
  A váltóm elkezdett akadozni, olyan volt, mintha a kuplung fellevegősödött volna.
 
  Kuplung légtelenítéssel kezdtem. A légtelenítő csavar a váltó tetején van, a váltótartó bak mellett benézve a fekete sapkája látszik. No ezt házilag nem lehet jól megcsinálni.
A régi pumpálós módszer ennél már nem működik (hiába húztam rá gumicsövet, hogy biztosan ne szívjon vissza levegőt). Mindenféleképpen a fékfolyadék tartálya felől kell megnyomni kompresszorral vagy féklégtelenítő szerszámmal, hogy a munkahengereknél megállt levego is kijöjjön.
  Mielőtt valaki nekiáll házilag, szóltam, nem érdemes szerszám nélkül. A légtelenítés után jobb lett, de néhány nap múlva újra elkezdett akadozni. 
  Mivel a kuplung elég egyszerű, két munkahengerbol áll egy a pedálnál egy pedig a kuplung tengelyén, ezért először a pedál hengert cseréltem ki. Ezt volt könnyebb kiszerelni, illetve olcsón tudtam szerezni egy másik használtat, hogy ha mégsem ez a rossz, akkor feleslegesen ne költsek rá sokat.
 
Íme a kuplung munkahenger:
 
 
 
ez is Ford Mondeo alkatrész, évjárattól és motor verziótól függetlenül az összes MK3-as pedál munkahengere megegyezik az X-Typeéval. Kiszerelés elott a fékfolyadék tartályból annyit kell leereszteni, hogy a kuplung felé futó cső már ne érjen a folyadékba.
Többet nem, nehogy a főfékhenger fellevegősödjön. Sajnos ez nem oldotta meg a problémát, így kénytelen vagyok a váltó harangon belüli munkahengert cserélni, ez a motor-osztómű-váló triumvirátus teljes széthúzását jelenti és nagyon sok munka, ezért teljes kuplungcserét érdemes csinálni. Már szedtem szét és erre időm nem lesz, így beadom egy szerelőhöz, az alkatrészeket viszont be kellett gyűjteni.
 
Meglepő, de az X-Typehoz minden olcsó, ha utánajárunk:
 
 - Kettős tömegű lendkerék: a gyári LUK (cikkszáma: 415 0412 10), minden Ford V6-ba ezt építették ezért olcsó. A kauffer.hu -ról 85.000Ft-ért (!) szereztem be. A Lendkerék döglődés jele volt nálam, hogy az indítómotor elkezdett furán viselkedni, 1-2 alkalommal nem indított, majd 2-3 gyújtási próba után mégis. Ezt a hibát állítólag a szétment lendkerék fémpora okozza, ami miatt a váltó harangot is cserekor ki kell tisztítani.
 
 - A munkahenger (kinyomó csapágy): cromax.hu -ról 17.000Ft, ami a unixtrade / bárdi árakhoz képest felüdülés, maga a gyártó ugyan az, ez a Ford MTX75-ös váltó (X-Typeban is ez van) gyári munkahengere.
 
 - Kuplung szerkezet: 45.000Ft :), ez is a cromax -tól. A fehérvári úti üzletben a srác nagyon segítokész, kb 1 órát böngésztük, mivel a katalógusok hozzák a V6-os X-Typehoz a V6-os Ford kuplungokat, de mindenhol megjegyzésben szerepelt, az MMT6-os váltóhoz, amit X-Typenál csak a 2.2-es dízelhez használt...
 
 
 
 a méret, fogszámok, minden stimmel egyébként az összes megrendelheto variációban valószínuleg az anyaguk más a teljesítménytol függoen. Végül az ST220-hoz használt Sachs (gyári) beszállította kuplungot választottam (Ford: 3S71 6477 WA, LUK: 624332409 (új cikksz: 19-038), SACHS: 3000 990 220), ez olcsóbb is volt, mint a LUK. Minő meglepetés, a Sachs kuplung Ford dobozban, LUK felirattal érkezett :), a fotó alapján egyértelműen ez a Sachs szerkezet (nincs benne a 4 rugó, helyette muanyagok) és nem a régebbi LUK. Isten se ismeri ki magát, ki kinek a beszállítója már az autóiparban :)
Az egyetlen változtatás, hogy az MTX75-ös kinyomó csapágyát vettem, mint írtam, mert az MMT6-os rövidebb. Nagy szerencse, hogy a Ford érában nem szokás a variálás, ha gyártanak is valamibol újabbat, a mérete, felfogatási pontjai, fogszáma marad, ha nem szükséges módosítani.
 
  Nézegettem az alu lendkerekeket, picit drágább lett volna és nem tudtam egyértelműen kideríteni, melyik lenne jó, így a kevés rendelkezésre álló idő miatt elvetettem, bár a szervizelhetőségük a kis súly mellett további előny lehet.
 
150.000Ft egy teljes kuplung + kettos tömegu lendkerékért, nem tűnik soknak, persze jobb lett volna megúszni, de 155.000km -nél nem lett volna sok értelme visszarakni a még éppen fogó kuplungtárcsát vagy a kettos tömegu lendkereket.
 
Kár hogy nincs időm nekem megcsinálni, ha bekerülnek az alkatrészek (vagy kiderül hogy valami nem ok), folytatom ezt a bejegyzést.
 
A kuplung cserét megcsinálták, a szerelőnek 32 óra munka volt, pedig neki van aknája és csápos emelője. Ez nekem kb 40-50 óra lett volna, jobb hogy nem kezdtem bele. A bejegyzés elején szereplő cikkszámok jók, a kuplung rendesen működik.
 
 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr92942850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leaping cat 2011.08.12. 10:32:16

Nem tudom, nézed-e az angol fórumot, de ott most belinkeltek egy komplett motorleírást.

www.mediafire.com/?6ems6a1yrf5oovc

Reméljük, nem lesz rá szükség, de a merevlemezen elfér.

Epercsibe 2011.08.26. 08:07:03

Köszi! Elraktam. Vezérmű lánc készletem van tartalékban, beolajozva várja sorsát, de minél később kell hozzányúlni a blokkhoz, annál jobb.

Az autó most már jó, ezért ritkulnak a bejegyzések, a fék upgradelést egyenlőre feladtam, mert megnéztem a becsületesen vezetett xls-t mennyit költöttem eddig rá és csinosításra (brembo fix nyergek pl előre) még bármennyit el lehet költeni. Ellenben rendeltem a superflextől első stab rúd poliuretán szilenteket, mert a gyári szilentekkel az első futómű nem elég pontos gyors irányváltásokkor (szlalom) szerintem. Olcsóbbak voltak, mint a gyári gumi, kíváncsi vagyok javítanak e elöl.

hampelmann 2011.10.27. 21:55:21

Szia Epercsibe!
Nagyon érdekelne, hogy milyen szempontok alapján döntöttél ismét az X-Type mellett.
Nehéz vagy könnyű döntés volt?

Epercsibe 2011.10.28. 09:04:49

Kedves Hampelmann,

A legfontosabb érve mellette a jól súlyozott összkerékhajtás (2.5, 3.0 V6-nál), a 40-60%-os hajtást azóta átvette az Audi, BMW is, az 50-50 helyett. Ettől az autó viselkedése gázzal kanyarodáskor enyhén hátsókerekes jellegű. Viszont a hátsókerék hajtás téli problémái nélkül. Második szempont a külső-belső forma, motorerő és fogyasztás aránya és az olcsó alkatrészek, olcsó vételár.

Ami negatívum volt, az a picit akadozó váltó és a rossz kuplung fogáspont, kicsi ezért gyenge halogén fényszórók.

Mindezt összeadva, nem tudnék még egy ilyen élvezetes, 4x4-es, felszerelt, esztétikus és használtan olcsó típust mondani. Persze másnak más szempontok alapján lehet ez egy teljesen alkalmatlan típus. Nálam az élvezetes és bolondbiztos hajtáslánc állt első helyen és a szép forma. Ha valaki fenntartás és fogyasztás alapján választ, akkor pl egy utolsó generációs Opel Vectra jobb választás.

Néhány év és elkezdenek kiöregedni végleg, a mostaninak kb 4 évet adok. Utána gondban leszek, mit keressek helyette.

hampelmann 2011.10.28. 13:40:17

Kedves Epercsibe!

Nagyon köszönöm a gyors válaszodat.
Számomra nagyon hasznos volt.

bigc 2012.08.15. 09:27:54

Szia!

Tudnál segíteni 2003 évj. Jaguar X type-om van 2.1 V6 benzines a kuplungpedál kapcsolója megegyezik valamelyik Ford típuséval és ha igen melyikkel és mennyibe kerül kb,és a gyári jag mennyibe kerül.
előre is köszönöm a válaszod,üdv: bigc Zsolt

Kercerece 2012.08.15. 09:57:09

@bigc: SZia Zsolt,

A kapcsolóra, vagy a pedál munkahengerre gondolsz ?

A kapcsoló is szerintem Ford Mondeo MK3-as, mint a munkahenger.

Munkahengerből van otthon egy használt, de jó ha érdekel, kapcsolóm nincs. A munkahenger árát tudom, az új 37500Ft lenne.

bigc 2012.08.15. 10:27:04

@Kercerece: Szia!
Köszi a gyors választ a hibatárolóból olvasták ki,hogy a kuplungpedál kapcsoló. Egyenlőre csak tájékozódom csak pont most vannak szabin a Homonna utcába és a Nagykőrösi úton az alkatrészesek.

Kercerece 2012.08.15. 10:40:08

szia,

igen ez az,

Könnyű hozzáférni, én a helyedben csere előtt kifújnám kontakt sprével a csatlakozóját és a belsejét, amennyire tudod, lehet hogy csak koszos. kb 10 perc munka és tudnál vele spórolni.

Ha megmarad a hibakód a tisztítás után, akkor még azt is törölni kellene; ezt bárki meg tudja tenni, akinek van kb 5000Ft-os OBD II -es kábele. Akár én is szívesen (természetesen ingyen) megcsinálom.

bigc 2012.08.15. 11:18:07

@Kercerece: szia
köszönöm,a szerelő is kb ugyanezeket mondta,mert mire oda értem már nem is jelzet hibát,persze a tarolóban benne volt -nem kért pénzt a kiolvasásért-,befújom kontakt spray-el és kivárok.Türelmes vagyok az autóval mert több mint 6 éve nálam van.Nem is sokat költöttem rá.Eddig talán a legjobb autóm (pedig voltak jónak mondott autóim :Bmw-k e30 320 coupé e36 325 coupé,Mercedes,Porsche,Chrysler,Ferrari 348),igaz,hogy most már öregecske,de még mindig van presztízs értéke ez JAGUAR!!! Azt mondják a jaguár két fajta színben van zöld és az összes többi az enyém zöld ;-)

:)muldör 2013.05.17. 00:12:54

Hali,

Beleszerettem egy 3.0 V6-ba, ahogy máshol is kommenteztem. De lehet ezekkel autózni is, vagy csak javítgatni? Hány km-t fut átlagban két hiba között? :-D
A kinézett 2003-mas gépet 1-1.1 M áron el tudnám hozni, de ha nem áll meg 1.5 alatt a teljes (esetleges)rendbehozatallal, nem éri meg szerintem.
Kamu(?) 47.000 km van benne, bár szó ami szó, szinte csak parkolt a 10 év alatt. 'Szerintem' a valóság valahol 100 körül lehet.
Mik azok hibák amik esetén inkább hagyjam és várjak egy másik jó vételre? És mi utal ezekre?

Köszi!

Epercsibe 2013.05.17. 08:19:47

Szia,

Számost hibája lehet, tudom melyik hirdetésre gondolsz ,de én nem néztem meg az autót, mert barátom aki keres, S-Typeot akar.

Először is minden 10 év körüli autónál, sőt inkább 6 év felett bármi előfordulhat. Az X-Type nem egyedi, 3 éves dízel Astránál is kell kettős tömegű lendkereket cserélni és Ford Fusionnál meg 500eFt -ért turbót. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem vezetik mennyibe kerül valójában az autójuk, így minden volt javításról elfelejtkeznek. A blogomban leírtak 3.5 év termése és az is benne van, hogy én a lehető legjobb állapotra akartam hozni, megállni pedig a kuplung miatt állt meg egyedül.

A véleményem leírom és majd eldöntöd kell e az autó:
A km-t többféleképpen meg tudod határozni; 47eKm-nél a beltérnek tökéletesnek kell lennie. A féktárcsák nem lehetnek nagyon kopottak, ha a peremük 1mm elöl, akkor kb 100eKm-t futott. 120-150eKm környékén a váltó gomb alatti hátramenet felhúzó gomb műanyagáról, a krómozás elkezd lekopni (utas oldalról nézve látszik a vezető ujjának a "munkája"), ez keveset futottakra nem jellemző. A pedálgumik sem lehetnek egyáltalán kopottak 47eKm-nél. A km ha külföldről hozott, akkor 100%-ban nem igaz, ha itthoni szervízkönyves, akkor 20-30% eséllyel nem igaz. Sajnos. Ha nem tudod mennyi futott és hol, az baj, de ha azt nem tudod hogy miért állt sok évet, az is baj :). De lehet szerencséd 5% eséllyel az autó rendben van, de ehhez látni kell.

Problémáim ezek általánosak minden autóra, nem az X-Typera:
- A fékei be lehetnek szorulva, ha sokat állt, induláskor természetes egy kis fékhang, ha állt a telepen egy rövidebb időt, de egy rövid fékezgetés után a féknek finoman kell működnie, nem húzhat el, nem szorulhat. Egyébként a féket könnyű javítani ha szorul, sokszor elég megmozgatni szétedve, vagy felújító készlet 3000eFt/fékpofa ha jól emlékszem, lehet olcsóbb.
- A kormányműből csöpöghet az olaj, ha sokat állt egy pozícióban és a tengely berozsdásodott, így kormánytekerés közben a rozsda berágódásnál nem tömít, ezt piros lé jelzi a gumiharangnál, szintén javítható, szakműhelyben kb 50eFt.
- Beázás, alaposan át kell nézni, nincs e rozsdásodás.
- A blokkban, váltóban, difiben az alkatrészeket a rozsdától az olaj védi. Ha évekig nem volt beindítva és van olyan hely, ahol az olajfilm eltűnhet, akkor ott a rozsda bemaródás tönkreteheti az alkatrészt, ez azért baj, mert az edzett felületek pl fogaskerekek felső vékony rétege edzett, alatta a fém olyan mint a vaj.
- A szelepszár szimeringek egyéb szimeringeknek is szükségük van olajra, különben lassan tönkremennek. Első beindításkor (hideg motor) állj a kocsi mögött és figyeld, köhög e egy kéket.

Amit egyébként meg kell nézni egy X-Typeon:
- Az osztóműből folyik e az olaj
- A váltó 3.-ban gyorsan kapcsolható e recsegés nélkül (először minden autónál a 3. fokozat kopik ki, mert azt gyorsan lehet váltani)
- A fényszóró foncsorok nem töröttek el
- A kuplung kb 160eKm-t bír ki, legalább is bp-i közlekedéssel, de csak azt érzed, ha csúszik, vagy egyáltalán nem emel ki.
- olajteknő tömítés ereszt: maga a tömítés filléres tétel, de kicserélni nehéz.

ezek nem fordulhatnak természetesen elő egy 47eKm-t futott autónál :)

Ami ellenben jó, az a blokk, a dupla láncos megoldás kiforrott és stabil, ha szíjas autót vennél, akkor azonnal vezérműszíj cserével kezdenél.

Általánosan a keresztbe fordított V6-os blokkok szerelése nehéz, a V6-os jelleg miatt több az alkatrész szükséglet is. Az X-Type szerelése pedig azért extrém rossz, mert még az osztóművet is beerőltették a V6-os blokk alá. Tehát ha az autó keveset futott, akkor hozd el, de egyébként főleg a szerelési munkadíjakra sokat el lehet költeni.

Ugyanakkor pl a BMW összkerékhajtásainál is 150eKm-nél esedékes szokott egy felújítás lenni, amire többen szakosodtak így viszonylag olcsón megcsinálják. Ezzel csak azt szeretném érzékeltetni, hogy ami jó technika és ezért bonyolult, azt javítani is kell. A legegyszerűbb a fronthajtású S4 blokkos autó, igaz zötyög és nem nagy élmény, de abban van a legkevesebb alkatrész. minden más jobb ,de szervíz igényesebb is.

Remélem valamennyi tudtam segíteni. :)

Epercsibe 2013.05.17. 10:02:45

@:)muldör: a futóműnél írtad, hogy elbizonytalanít a sok esetleges cserélnivaló. Autó típusok között hatalmas a különbség, mellékelem egy Opel Astra hátsó futóművét (egy rúd keresztbe, tehát szumma 1 "lengőkaros"):

autoalkatresz.medija.hu/4075/278581_1_n.jpg

ennyi. Gyakorlatilag nincs futóműve, ez egy teherautó hátsó is lehetne. Ezért nincs is minek elromlania, de az úttartása sem jó, ami csak annak tűnik fel, aki ült már jó autóban.

Az X-Type hátsója, sajnos bontós képet jót nem találtam:

www.aronline.co.uk/images/x400story_14.jpg

ez 2x4db szumma 8 lengőkaros (ez kb 16 szilentet jelent).

remélem ez jól szemlélteti hogy mekkora különbség lehet két autó úttartása és persze a szervízköltségek között is.

:)muldör 2013.05.17. 11:42:28

Szia,

Nagyon nagyon köszi a részletes információkat, nem is számítottam ennyire.
Az autó kevés futásához természetesen vagy egy sztori de ezeket soha nem szoktam elhinni. "28.000 Km-rel vették 2007-ben, mert az akkori ügyvezető jaguart szeretett volna, de most a diesel audikat használják, ezt csak néha vették elő reprezentatív célokra. Nagyon ritkán használgatják hogy ne csak álljon de nincs értelme fenntartani a magas költsége miatt, így szabadulnának tőle." Ezt így töröltem is a memóriából, nem befolyásol, csak a tények érdekelnek.

Egy gyors próbautat tettem már vele, de holnap megyünk egy rutinos autószerelő barátommal jobban megvizsgálni.

Az én tapasztalatom:
A motor könnyen indult, szépen jár mint a doxa, - de hát nekem dieselem van, szóval ez lehet akár szubjektív :)
Lényeg, hogy semmi nem oda illő hangot nem hallani.

Meglepett az ereje, pl. egy nem rég próbált 260 lóereős mazda6 mps-nél meggyőzőbb volt, pedig papíron az a gyorsabb (persze a turbo más világ) de akár pl. a 3.2 mercedesnél is jobban tetszett. Nagyon agilis, kellemesen agresszív karakter, jó érzés volt minden méter. Na itt indult a rózsaszín köd, amit elkerülendő kezdtem érdeklődni, nehogy falnak menjek.

A kuplungot viszont teherautósnak éreztem, nem egy műszer, nehéz megszokni hol is fog, mert elég határozott lábat igényel. Mintha túl erős rugó húzná vissza :)
Ezért felhívtam egy jaguár szervizt, lehet-e ez probléma. Ők rögtön megnyugtattak, hogy minden x-type ilyen. Kicsit mégis szkeptikus vagyok, mert az én autómon is határozott minden pedál, de a kuplung nem ennyire.

Szóval odafigyelünk a leírtakra, köszi még egyszer, nagyon nagy segítség!

Üdv,
:)muldör

Epercsibe 2013.05.17. 13:45:01

@:)muldör: sok szerencsét! Alulról kellene ránéznetek, az olajfolyásokat lemeózni. A kuplung kellemetlen karakterű, de erős manuális váltós autónál védekezni kell a csúsztatós kuplungolástól. Csak nagyon érintőlegesen írom, de amerikai fórumon a kuplung pedál rugó cseréjével állítottak rajta, de ilyesmit csak óvatosan. Örülök, ha tetszik a karaktere, főleg kanyarodáskor jön elő belőle a vadállat (kanyarodni a 4x4 miatt enyhe gázzal kell :) )

Szilenteket pedig felemelve tudnátok lemeózni.

:)muldör 2013.05.23. 17:24:32

Hello,

Na "bevállaltam" a gépet. És valahogy bízom is abban, hogy nem fogom megbánni. Vagyis nem emészt most fel a rendbetétele 300ezernél többet. Mert nagyon szép, még így koszosan is. Úgy éreztem meg kell mentsem az enyészettől. :)
Semmi nem lóg, sehol egy olajszivárgás, de azért lesznek kisebb nagyobb javítanivalók.
A kuplungot mire hazaértem vele, egészen megszoktam. Most épp a kormány szervo "mormogása" gyanús, ami menet közben nem tűnt fel, csak megérkezvén parkolgatva ide-oda. Persze ez is lehet paranoia, mert rendesen üzemel. Azért megvizsgáljuk, és szervo-olaj cserét ez is megérdemelhet.
Most természetesen várja az olajak és szűrők cseréjét, meg a motorháztető rendbetételét és még pár apróságot.
Nem tudom, a váltó olajat is cseréljük-e?

üdv,
:)

I hóp, disz iz dö biginning of ö bjutiful frendsip. :)

Epercsibe 2013.05.23. 17:38:35

Gratula !

A kormányszervó na magas hangon vinnyog kicsit, az egy gumi surlódás fémen és típushang :), attól nem rossz. Mély mormogásról nem tudok, de a szervó olaj szintet azonnal ellenőrízd.

Igen, nem tudni mennyit ment, a váltó olajat cseréld le, olcsó olaj és gyorsan megvan 1.6L kell hozzá 70W90 -re emlékszem, de a blogban leírtam pontosan.

Checklist:
- A futómű szilentek, stab szilentek felemelve, főleg hátul, mert a hátsó futómű összetett
- Olaj szivárgás az olajteknő tömítésen: ezt akkor érdemes cserélni, ha más miatt is hozzá kell nyúlni az osztóműhöz vagy a kuplunghoz.
- Olajszint a váltóban (betöltő csavarig kell érnie az olajnak) és a hátsó difiben.
- Olajszint az osztóműben és olajszivárgás van e hátul, a kardán kihajtás felett az osztóműnél (típushiba, fontos megnézni; az osztómű feletti lemezen van e olaj folt)

Ha az összes olaj szint rendben van nem fogy a víz és az olaj és nincs szivárgás sem sehol, akkor nagy baja nem lehet. :)

A bőrt ne felejtsd el évente 2x-3x legalább bőrápolózni, hogy még sokáig ne repedezzen ki.

Sok együtt töltött kellemes km-t kívánok hozzá !

Epercsibe 2013.05.23. 17:44:46

@:)muldör: no és amit nem érdemes cserélned, én is feleslegesen csináltam:
- acél teflon fékcsőtől nem lett keményebb a fék
- az első gumi pogácsákat poliuretánra cseréltem; csak jobban ráz tőle.

Ami megéri; az első és hátsó gumi stabilizátor rúd szilenteket keményebbre (poliuretán) vagy legalább újra cserélni, ha picit is kitaposottnak látszik.

Praktikus egy utólagos bluetooth kihangosító lehet még (ha nincs benne) illetve a Dension típusba való MP3 lejátszója a CD tár helyett. De ezek már csak nyalánkságok, ha előtte a fontos dolgok már biztosan rendben.

:)muldör 2013.05.23. 18:15:29

Köszönöm! :) Minden infót és a jókívánságot is.
A bőrre én is vigyázok. Ebben még szép, nincs kikopva, repedezve. De 14 éves 240 ezret futott autómban is még nagyon szép az egész belső. (abban is vajszín bőr van, + hasított bőr ajtókárpit, stb)
Valahogy úgy érzem, ez is szerencsés lesz, mint az előző (még meg van) gépem. Ha nem okoz csalódás, ő is szeretve lesz, az már bizonyos.
süti beállítások módosítása