X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Szívósor tömítés és gyertya csere

2010.05.25. 17:56 Epercsibe

 A gyertyák és gyújtó trafók cseréje akkor lesz aktuális, amikor a motor elkezd hidegen zötyögni, vibrálni. Ezt okozhatja gyújtáshiba, vagy a szívócsonk tömítéseknél is szívhat a motor falsot és hidegen túl szegény a keverék illetve okozhatja a kettős tömegű lendkerék is, de azt más teszttel (kopog e leállításkor) ki lehet zárni.

 
Az első sor csere viszonylag egyszerű, csak a levegő szűrő házát kell levenni. A hátsó sor viszont benn van a levegő beömlő alu öntvény alatt. Ennek a levételéhez szét kell kötni a pillangószelep házát (kivenni nem kell, tehát a ház vízhűtés csöveit nem kell kikötni). Az alu szívó öntvény oldalról és hátul is alig elérhető csavarral van rögzítve, alaposan körbenézve mind látszik. Maga a művelet nem bonyolult, csak oda kell figyelni, minden csatlakozóra, csőre, nehogy valamivel összekötve maradjon:
 
 
 
 
 Ha minden szét van kötve és biztosan sehol sem tart az alu öntény, akkor zsuppsz, kiemelhető;
 
 
 
  A gyertya cseréhez nem árt egy gyertya dugókulcs ( sima gyertyakulcsból kettőt törtem el, pont annyiba kerültek, mint a végén a dugókulcs, szóval olcsóbb azzal kezdeni :) ). 
 
A márkaszervízben (sajnos minden infót fenntartásokkal kell kezelni amit adnak) azt mondták, hogy a gyújtó trafók exponenciális valószínűség szerint kezdenek elromlani, mint pl az izzószálas égők. Ha tehát az első "kiég", jó eséllyel a többi nemsokára is követi. Ezért ezeket is egyszerre érdemes cserélni.
 
Az injektorok egy fekete műanyag közdarabban vannak, a közdarab alatt van a szívósornak még 6 tömítése.
 
 
 
  
  Ha már az ember nekiáll gyertyát/trafót cserélni, akkor az alsó 6 tömítést is érdemes, nem csak a felsőket ( mert ha az alsónál szív falsot, akkor összerakás után derül ki hogy még mindíg nem jó és lehet elölről kezdeni :) ). Ehhez viszont szét kell kötni a benzin bejövő csövet (a fenti fotón már szétkötve, a bal oldali ezüst csővég) a fekete injektor tartó műanyagról. A benya cső egy belül rugós kötés, feszítésre csak még erősebben tart, a rugó az injektork felöli csövet öleli körbe a kötésen belül. A cső a rugó mögött fel van pöndörítve belül, így húzásra a rugó csak még jobban belefeszül ebbe a belső horonyba és a kölső csatlakozó gyűrűjébe. A szétkötéshez a rugót szélesebbre kell széthúzni, mint a belső cső pereme belül. Ehhez érdemes egy spesöl túlt készíteni. A belső cső kerületénél picit rövidebb, kb 2cm széles vastag, erős papír/műanyagos papír darab kell hozzá. A papírt be kell vágni, hogy sűrű fogai alakuljanak ki. A fogazott részt a rugó alá kell körben tolni, a fogaknál majd belül ki tud tágulni. Ahogy a papír be lett tolva a rugó alá, a kötés húzásra már könnyen enged, ha a papír kitölti belül a rugó "fészkét". Az első találkozáskor vakartam a fejem, mert nem akartam a csatlakozót tönkretenni és nem értettem hogy működik, de 3.-4. alkalomra már csak 1-2 perc a szétkötése. 
 
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr562133877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fényECSet 2019.03.01. 18:03:40

nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést?
süti beállítások módosítása