X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Néhány fotó

2010.12.11. 11:17 Epercsibe

   Gyönyörű jószág, nem hiszem hogy sokan megmondanák róla, hogy nemsokára 10 éves. Megnézik az utakon, mert elegáns. Kevés ennyire nem túl hivalkodó de szép, finoman kidolgozott volnalú és közben praktikus autó létezik. Sport kivitel, így a króm díszlécek ezen színre festettek. A hátsó szárny szerintem nem illik egy elegáns autóhoz, de ez is a sport felszereltség része és már megszokta a szemem. Ami a futóművét illeti, sokkal keményebben felüt a normál futóművesnél, de az úttartása is annyival jobb. A normál futóműves kényelmes, de hajósan billegős, főleg kátyús pesti utakra való.

 
 
 A gumik 225/45R17-esek, ez a gyári mérete a sport verziónak. Jól mutat, de feleslegesen széles, a 4x4 miatt a 205/55R16-os gumit se lehetett megcsúsztatni gyorsításkor a régi X-Typeomon, viszont az a felnit legalább jobban védte a gumi magassága. Egyébként sosem értettem, miért raknak már minden 1000kg körüli bevásárlókocsira is hasonló gumikat mostanában, még ehhez a súlyhoz/motorhoz sem szükséges, egy bevásárlókocsin, meg kifejezetten kényelmetlen lehet. Ez az alufelni is szerintem a sport verzióhoz legjobban illeszkedő, a krómozott díszléces executive kivitelhez viszont nem ezt választanám, ahhoz inkább dinamikus, mint elegáns.
 
 
  A motorháztetőn csak a tartója látszik, de kaptam hozzá egy Arden ugró jaguárt, a hűtőrács és az alsó kővédő rács is Arden optikai elem. Szerintem jól eltalált, sokkal szebb, mint az eredeti gyári, ráadásul mivel sűrű szövésűek, tényleg védenek a kövektől. A 2008-as modellévtől egy új első ráccsal árulták az X-Typeokat, az még gyönyörűbb és a 2008 előtti gyárinál sokkal-sokkal jobb, nagyon feldobja az autó megjelenését, de az Arden is jó annyira, hogy ne költsek a 2008-2009-es hűtőrácsra. A lámpa xenon, ami a kis lámpatestek miatt nagyon fontos felszerelés, a pici halogén lámpa fénye nagyon gyenge egy éjszakai országúton.
 
 
  Speciel két dolgot nem szeretek egy autón; ha kívül szürke, belül pedig sötét koporsóbelsős. Mivel használtan vettem, nem nagyon válogathattam, a belseje, kellemes krémszínű, a külseje ellenben szürke. Ez a forma viszont még szürkében sem unalmas, illetve a szürke a fotón nem igazán látszik, de egy speciális folyadékszerű szürke, talán liquid silvernek hívták a katalógusban. Van rajta néhány karcolás, ajtó rányitás, egy kis horpadás, köszöb rozsda, ha már semmi más javítanivalót nem találok, akkor beadom a fényezőhöz egy végső csinosításra. Attól tartok, hogy ugyan ezt a folyadékszerű "szemrevaló" szürkét nem tudják majd kikeverni.
 
  Belül a világos krém szín jól illik a fekete műanyagokhoz. A középkonzol a közepes felszereltségű. Nem a manuális klímás tekerőgombos, de nem is az érintőképernyős. Nem tudom eldönteni, hogy van e értelme az érintőképernyősre feljavítani a belteret. A képernyő mutatós és van benne navigáció, viszont hallottam, hogy néha kifagy, vezetés közben meg gyorsabb és biztonságosabb egy direkt gombot nyomogatni, mint érintőképernyőn/iDriveon maszatolni. A navira meg valójában évente egyszer van szükség, ha van a kocsiban egy 2000Ft-os Bp és Magyarország térkép. Ennek ellenére a középkonzol (és kapcsolódó alkatrészek) cseréje nem lehetetlen vállakozás és ésszerű összegből megoldható, de egyenlőre nem tervezem.
 
 
  A paraktikusság legfontosabb megtestesítője a dönthető hátsó ülés és a sízsák. Ezek opcionálisan választhatók (egyben), de nagyban növelik az autó használhatóságát.
 
 Nagyon meg vagyok vele már most is elégedve és simogatja a szemem minden reggel a látványa, mielőtt beleülök, ha elindulok érzem az erős vasat magam alatt és széles mosolyra görbül a szám :)
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr222508551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter2014 2011.01.04. 17:13:30

Szép a verda. Kitartást a perfekcionizmushoz! :)
süti beállítások módosítása