Megjött az eBayen vásárolt osztóművem. Először örömünnepet ültem, de azután kicsit elbizonytalanított, hogy a kardán felöli oldalon volt egy kis kotyogása előre-hátra forgatáskor. Kivittem a Bártfai automata szervízbe és szerintük ez így jó. Bízok a szakvéleményben.
A visszaszerelés előtt kicsit letakarítottam, kicseréltem a tömítő gyűrűt a váltó oldalon és feltöltöttem új olajjal. Hát igen, ha már kinn van, ilyen kényelmesen is lehet, a felső betöltő nyíláson:
Profin akartam csinálni, ezért a "leeresztő" és a feltöltő dugókat is letakarítottam, új tömítést is kaptak a menetükre. A "leeresztő" csavaron ennél is centi vastagon állt a fémsár. Ha lesz időm, kb 100km használat után tervezem, hogy melegen leeresztem és újra feltöltöm az osztóművet, csak hogy az átmosás meglegyen és eltűnjön a fémsár maradéka.
A váltó oldalon felraktam egy új szétcsúszás gátló rézgyűrűt az jobb kerék kihajtás tengelyére.
A visszarakásnál nekem a legnagyobb problémát az jelentette, hogy egyedül hogy rakom vissza a helyére. Végül alátoltam dobozokat, a jobb kerék tengely egyik oldalához volt még egy háromlábú bakom, a másik oldalt meg felkötöttem a futómű segédkeretre. Így ki tudtam venni a dobozokat és alá tudtam tolni egy rendes emelőt. Azért nem az emelővel kezdtem, mert az emelővel együtt már olyan magas volt ,hogy nem lehetett a kocsi alá betolni, a kocsi alatt meg már nem tudtam ráemelni az emelőre. Majd az emelővel is először centiről centire kerül a helyére és jó magasságba, majd miliméterről miliméterre lehet ráfűzni a váltó kihajtásra. Ehh, türelemjáték. Ami fontos, hogy a váltóra felhúzáskor, a jobb kerék felé menő tengelyt is a helyére kell forgatni és folyamatosan tolni befelé, nehogy a tengely végi rézgyűrű a belső tömítéseket tönkretegye. A jobb kereket hajtó átmenő tengely pont mint kiszedéskor, 20cm-nél jobban nem állhat ki az osztóműből.
A négy tartócsavart 90Nm-el kell visszacsavarni, szóval jól meg kell tépni.
Ha már fenn az osztómű, akkor ideje a váltó olajat feltölteni, erről majd külön írok egy rövidet.
A tartócsavarok után kerülnek vissza a konzolok, például a háromszög alakú, ami az olajteknőhöz rögzíti. Annál 55-25-25Nm a meghúzási nyomaték. A katalizátor tartókonzolt nincs mese, vissza kell kalapálni a helyére. A jobb kereket hajtó tengelyt egy nem túl erős kalapácsütéssel lehet az utolsó 2 centin betolni (a rézgyűrűt üti a helyére belül).
Most ennél a lépésnél tartok, a kipufogó csövek sem lesznek remélem olyan vészesek mint levételkor, mert a két fix csavart le kellett flexelnem/fúrnom szétszedéskor, a kivehető csavarok miatt meg tudnak majd külön mozogni a csődarabok berakáskor. Ha lesz időm szerelni (talán hétfőn-kedden este), utána folytatom az írást.
Eddig 6 óra munka volt az osztómű feltöltés, beszerelési állapotba hozás, helyére emelés és a két konzol visszaügyeskedése, jobb féltengely helyére ütése, váltó feltöltése olajjal.
Ami még kimaradt: a jobb oldali propelleres csatlakozót kitisztítani, új zsír bele, féltengely összekötése, a motortartó bak konzol és bak vissza, gólyaláb vissza, kerékagy vissza, lengőkar vissza, futómű segédkeret meglazított csavarjait meghúzni, kipufogó csövek, légterelő lemezke, kormánymű csavarja... egy este alatt ez nem lesz meg.