X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Osztómű - beszerelés

2010.09.12. 14:30 Epercsibe

 Megjött az eBayen vásárolt osztóművem. Először örömünnepet ültem, de azután kicsit elbizonytalanított, hogy a kardán felöli oldalon volt egy kis kotyogása előre-hátra forgatáskor. Kivittem a Bártfai automata szervízbe és szerintük ez így jó. Bízok a szakvéleményben.

 

  A visszaszerelés előtt kicsit letakarítottam, kicseréltem a tömítő gyűrűt a váltó oldalon és feltöltöttem új olajjal. Hát igen, ha már kinn van, ilyen kényelmesen is lehet, a felső betöltő nyíláson:

 

 

Profin akartam csinálni, ezért a "leeresztő" és a feltöltő dugókat is letakarítottam, új tömítést is kaptak a menetükre. A "leeresztő" csavaron ennél is centi vastagon állt a fémsár. Ha lesz időm, kb 100km használat után tervezem, hogy melegen leeresztem és újra feltöltöm az osztóművet, csak hogy az átmosás meglegyen és eltűnjön a fémsár maradéka.

 

A váltó oldalon felraktam egy új szétcsúszás gátló rézgyűrűt az jobb kerék kihajtás tengelyére.

 

  A visszarakásnál nekem a legnagyobb problémát az jelentette, hogy egyedül hogy rakom vissza a helyére. Végül alátoltam dobozokat, a jobb kerék tengely egyik oldalához volt még egy háromlábú bakom, a másik oldalt meg felkötöttem a futómű segédkeretre. Így ki tudtam venni a dobozokat és alá tudtam tolni egy rendes emelőt. Azért nem az emelővel kezdtem, mert az emelővel együtt már olyan magas volt ,hogy nem lehetett a kocsi alá betolni, a kocsi alatt meg már nem tudtam ráemelni az emelőre. Majd az emelővel is először centiről centire kerül a helyére és jó magasságba, majd miliméterről miliméterre lehet ráfűzni a váltó kihajtásra. Ehh, türelemjáték. Ami fontos, hogy a váltóra felhúzáskor, a jobb kerék felé menő tengelyt is a helyére kell forgatni és folyamatosan tolni befelé, nehogy a tengely végi rézgyűrű a belső tömítéseket tönkretegye. A jobb kereket hajtó átmenő tengely pont mint kiszedéskor, 20cm-nél jobban nem állhat ki az osztóműből.

 

  A négy tartócsavart 90Nm-el kell visszacsavarni, szóval jól meg kell tépni. 

 

 Ha már fenn az osztómű, akkor ideje a váltó olajat feltölteni, erről majd külön írok egy rövidet. 

 

A tartócsavarok után kerülnek vissza a konzolok, például a háromszög alakú, ami az olajteknőhöz rögzíti. Annál 55-25-25Nm a meghúzási nyomaték. A katalizátor tartókonzolt nincs mese, vissza kell kalapálni a helyére. A jobb kereket hajtó tengelyt egy nem túl erős kalapácsütéssel lehet az utolsó 2 centin betolni (a rézgyűrűt üti a helyére belül).

  Most ennél a lépésnél tartok, a kipufogó csövek sem lesznek remélem olyan vészesek mint levételkor, mert a két fix csavart le kellett flexelnem/fúrnom szétszedéskor, a kivehető csavarok miatt meg tudnak majd külön mozogni a csődarabok berakáskor. Ha lesz időm szerelni (talán hétfőn-kedden este), utána folytatom az írást.

Eddig 6 óra munka volt az osztómű feltöltés, beszerelési állapotba hozás, helyére emelés és a két konzol visszaügyeskedése, jobb féltengely helyére ütése, váltó feltöltése olajjal.

 

  Ami még kimaradt: a jobb oldali propelleres csatlakozót kitisztítani, új zsír bele, féltengely összekötése, a motortartó bak konzol és bak vissza, gólyaláb vissza, kerékagy vissza, lengőkar vissza, futómű segédkeret meglazított csavarjait meghúzni, kipufogó csövek, légterelő lemezke, kormánymű csavarja... egy este alatt ez nem lesz meg.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr332290619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása