X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Termosztát, visszapillantó tükör motor

2011.03.06. 19:58 Epercsibe

  Végre elkezdhetek foglalkozni igazán apró dolgokkal is. A hamutálca fedele erősen karcos volt, ebből be tudtam szerezni egy ránézésre újat. A másik, fontosabb tétel a jobb oldali tükröm motorja. Ebben már amikor vettem az autót meg volt szakadva a fogazás, a tükröt be lehetett kézzel állítani és úgy is maradt, de a tükörmozgatás nem működött benne. Az új motor ára 40font + szállítás körüli, ennek a felét szántam egy használtra. Azért merek használtat venni, mert a szervízben elmondták, hogy ez a motor örök életű, az enyémet valószínűleg valami agresszivitás érte.

 
 A tükör motorokból nincs balos, jobbos és az évjárat sem számít. Két fajtát gyártottak csak belőle, egyet a memóriás üléses (és tükrös) autókhoz, egyet pedig a nem memóriásakhoz. A két típusú tükör motor és a visszapillantó tükrök csatlakozói is eltérőek. Nekem a gyakoribb, nem memóriásra van szerencsére szükségem. Ha sikerült rá megalkudnom, akkor leírom majd a cserét. Egyébként annyira nem szokás a Ford érában alkatrészekkel variálni, hogy az X-Type (2001-), S-Type (2002-), XJ (2003-), (XF is talán, ebben nem vagyok biztos, nem ellenőrízhető forrás írta) tükör mozgató motorja ugyan az. Bárcsak minden gyártó ilyen figyelmes lenne a barkácsolókkal.
 
  Megérkezett a termosztátom, szállítással végül 8000Ft lett. Nem is maradt sokáig a dobozában. Fotót csinálni lusta voltam,  mert már nagyon benn szerettem volna látni a helyén. A termosztát az aksi alatt alulról benézve látszik. Három csavar tartja és egy szorító bilincs alul a csövet. A kivétele előtt érdemes leereszteni a hűtő vizet, különben jórész a nyakunkban fog landolni és folyamatosan folyni fog szerelés közben is. A leeresztés megoldásánál sajnos éppen másnaposak lehettek a tervezők. A leeresztő csavar a hűtő alatti takarólemez alatt van. Aki megrajzolta a takarólemezt, akár egy kipattintható részt is rajzolhatott volna bele. Mivel ilyen nincs, ezért le kell csavarozni a lemezt, csak így lehet a hűtő jobb aljánál kifutó csövön lévő dugó-csavarhoz hozzáférni. Az már csak hab a tortán, hogy a dugó kicsavarására kiömlik a hűtővíz. Ezt az S-Tyepnál úgy oldották meg, hogy van rajta oldalra egy műanyag csőcsonk és a csonkon keresztül kultúráltan le lehet engedni, ha jól emlékszem. Hiába, az mégis magasabb kategória :). Ha a hűtővíz kinn, akkor a csere már egyszerű. Sok bosszúságtól megment, ha a bilincset még összenyomva azonnal az alsó fémcsőig lehúzzuk mert akkor nem fog összeugrani. (összeugorva a sima kombinát fogó nem éri át a füleit) A termosztátot csak egyféleképpen lehet berakni, mert a két műanyag pöcöknek van hornya a felső foglalatban. Csak azért írom, nehogy eltörjön befelé nyomkodáskor a sötétben. Meghúzni 10Nm-el kell, szóval finoman. A műanyag leeresztő dugót pedig éppen csak lehelletnyit szabad 1Nm. Ez kb kézzel csavarhúzóval, épphogy szorítva. A vízzel feltöltést a tágulási tartályon keresztül kell elvégezni, ez nem olyan, mint a V8-as, ennél a blokkon nincs külön vízbetöltő nyílás. A tágulási tartály kupakjának mindíg rajta kell lennie, ha a motor jár. Én hidegen feltöltöttem, két percet járattam fűtés nélkül, mást szöszöltem, hidegen utántöltöttem, majd fűtéssel járattam 3-4 percet, másnap utántöltöttem. A hivatalos eljárás a JTIS CD-n, annál a fűtő kör csöveit el kell szorítani, hogy biztosan légmentes legyen a végeredmény. A termosztát csere, hála a leresztő csavar elhelyezésének, kb 2 órás munka, egyébként fele ennyi idő sem lenne.
 
 Ha így megy tovább, nem találok már semmi feljavítani valót az autón. Tegnap azért belefutottam egy navigációs középkonzolba :), de ahhoz képest drága a bontott szett, hogy 25eFt egy folyamatosan frissített utólagos navigáció és még egy fél napnyi munka is lenne az autó átkábelezése. A munkálatokat már egy X-Type fanatikus leírta: "X-Type retrofit" -re keresve google-ban meg lehet találni mindent az átépítésről.
 
A goodrigde teflon fékcsöveket még nem vetettem el, mert a gyári fékcső és emiatt a fék még mindíg túl gumilabdás (pedig cserélték nem túl rég) ott még lesz egy kis szöszölés, ehh de először a tükör motort kezeim közé.
 
update:
 
 Tükör motor csere; Gábor éppen egy 2003-as X-Typeot bont Mezőkeresztesen. Vele bizniszeltem a tükör motort. 6500Ft-ért elküldte, ebben benne volt a szállítás is, ez szerintem egy korrekt ár érte. A tükör motort kiszerelni nagyon könnyű, visszarakni sem nehéz, egyetlen kényes pont, amikor a tükörlapot vissza kell pattintani. Itt nem szabad feszegetni. Helyette először az autó felöli oldalon be kell rakni a motor fülét a tükör hátlap üregébe, majd beforgatni a helyére a tükörlapot. A végén nem elég benyomni, hanem az autó felöli oldalon egy csavarhúzóval óvatosan a tükörlapot a saját síkjában mozgatva az autótól elfelé kell feszíteni, hogy a külső oldali tükörlap horonyba a motor füle beférjen. Ha eléggé ki van feszítve a tükörlap, akkor kis erővel be kell csak nyomni a külső felét. Erőltetni nem szabad, mert valami el fog törni.
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr462716354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jaguar3.0 2013.10.31. 13:45:22

Hello!

Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata sport x type-ot.
jelenleg 260.000 km van benne ebbol en tettem bele 17 ezret a fel ev alatt.
az autonak igazabol erteke nincsen viszonylag nevetseges osszegert lehetett megkapni mindossze 890 gbp.
azt tudni kell hogy a karosszeria elem a kuszobnel igencsak el van rothadva ezt egy diszlec felrakasaval (lathatatlanna tettek kivulrol)
nem sok ellenfel akad az utakon ha meresz vagyok merta 238 loero brutalisan megmutatja magat plane akkor ha v powerrel etetem a DRAGAT!
Szoval amiert irok ide. egy ket hettel ezelotti szep napon egy elozesem utan hirtelen elkezdett emelkedni a vizhofok.elotte mar gyanus volt hogy a futes nem mukszik tokeletesen vagy hideg vagy meleg, gondoltam valamilyen kontakt hiba es csak a visszajelzes nem stimmel felrealltam majd ket perc utan elindultam ujra. egyszercsak nagy durranas hatalmas fustnek latszo valami mogottem. betojtam de csak vizgoz volt. bementem munkahleyre majd megneztem es hat sajna nuku hutoviz. feltoltottem majd hazaindultam ovatosan. egyszercsak ujra elkezdett melegedni majd nem kockaztatvan felrealltam 5 percere amig lehul. nem nagyon akart ezert muszaly volt hazamennem es mire hazaertem mar minden vilagitott, olaj, motor, hofok stb...
masnap elvittem szerelohoz a radiatorom robbant fel.
vettem egy ujat es kicserelte.
elindultam majd megint hoemelkedese lett es ujabb goz.
visszamentem majd a csoveket rendesen rogzitette.
ujabb egy mar hosszabb kor de megint emlkedett a homerseklet.
akkor beneztem kulonbozo forumokba meg kerdeztem fatert is es egy jaguar szervizt.thermosztatra gyanakodtunk.
no fentiek alapjan ahogy irtad ki is szedtem bele az uj.
stimmela homerseklet mar mentem vele 50 km ert.
de, valami nem stimmel.
eloszor kis gozolgest lattam a huto felol ma elmentem szervizbe es mondjak talan csak kiomlott viz thermo csere utan es az szarad ki. hatha majd nem lesz goz akkor elhiszem most egeynlore nincs. ja igen thermocsere utan meg csak szimpla vizzel toltottem lehet h azert gozolgott?
fent leirtak alapjan legtelenites utantoltes stb...
parkolo allasban azonban van egy erdekes sziszeges amikor megnyomom a gazpedalt elotte nem hallottam ezt vagy csak nem figyeltem, de mi lehet ez igy veszi a levegot? mivel nem vagyok szakertoje autoknak nem tudom ez normalis e.
illetve van egy masik gondom szerviz szerint nem vizpumpa azonban egy erdekes zizegest hallok amikor porog a motor. es gazt adok nyomom zizeg nyomom zizeg mintha egy csapagy lenne. lehetseges egy rossz ekszij? vagy az ekszij egyik tarcsaja zizeghet?
a baj az hogy nagyon nem merem neki meg tolni es hosszabb utat sem merek bevallalni mert ha csak kicsia gond azt meg tudom csinalni. de nem akarom h ez miatt nagyobb baj legyen.
hal istennek itt viszonylag olcson megkapni minden alkatreszt. uj radiator 290 gbp. de ebayon 66 fontert mar van en is ott veszek ha kell valami. thermo 16 gbp vizpumpa meg 8-12gbp.
ha valaki esetleg tudja mi a zizeges targya meg a levego sziszegese azt megkoszonom. Peter
süti beállítások módosítása