X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Hosszanti motortartó bak javítása

2010.10.06. 08:03 Epercsibe

   Az autó egyesben induláskor rángatott, először a kuplungra gyanakodtam. Az osztómű szétszedésekor ki kellett venni az osztómű kardán felöli végénél a hosszanti motor tartó bakot. A bak gumijai, a ma szokásos több helyen kikönnyített, kemény gumis szilentek. Sajnos 140.000km alatt teljesen leszakadt, berepedt mind a két vége.

 

  Elvittem a XIX.ker. Pákozd u-i szilent műhelybe. Ők a "bak" két szilentjét 8000Ft-ért öntötték ki, másnapra. Sajnos csak teljesen tömör gumipogácsát tudnak készíteni. A főnök azt mondta, ez nem baj, majd puhább gumit használnak hogy ellensúlyozzák a tömörséget. 

 

 A motor hidegen remegett, kiderült ezt is a szilent szakadása okozta, nem a gyertyák vagy a szívósor tömítések. De sebaj, 140.000km-nél a gyertyacsere is biztosan időszerű volt. A remegés szinte teljesen elmúlt, viszont az induláskori rángás nem teljesen, bár sokat csökkent. A baj valószínűleg a puhább gumianyag okozza. Ha lesz olyan alkalom, hogy az X-Typeot leállítom két napra, akkor újra fogom szilenteztetni a tartót, szerintem a hideg motor remegése nullára csökken és induláskor sem ugrálna egyáltalán, ha keményebb lenne benne a gumi. 

 

  Nem értek a gumikeménységekhez, de amivel most túl lágyra, tömören kiöntötték azt 40-45-ös keménységűnek mondta a szilentes, az eredeti kikönnyítettet pedig kb 75-re tippelte. A mértékegységet ne kérdezzétek. Ha másnak is fel kell a hosszanti tartót újítania, akkor nyugodtan okuljon a hibámból :)

 

  A fentieket az előtt írtam, hogy megvettem a gyári motortartót. A remegés maradékát nem a lágyabbra szilentezett bak okozza mivel a gyári tartóval is megmaradt, így nem szeretném leszólni a Pákozd utcai szilent műhelyt...

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr992349943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása