Az autó egyesben induláskor rángatott, először a kuplungra gyanakodtam. Az osztómű szétszedésekor ki kellett venni az osztómű kardán felöli végénél a hosszanti motor tartó bakot. A bak gumijai, a ma szokásos több helyen kikönnyített, kemény gumis szilentek. Sajnos 140.000km alatt teljesen leszakadt, berepedt mind a két vége.
Elvittem a XIX.ker. Pákozd u-i szilent műhelybe. Ők a "bak" két szilentjét 8000Ft-ért öntötték ki, másnapra. Sajnos csak teljesen tömör gumipogácsát tudnak készíteni. A főnök azt mondta, ez nem baj, majd puhább gumit használnak hogy ellensúlyozzák a tömörséget.
A motor hidegen remegett, kiderült ezt is a szilent szakadása okozta, nem a gyertyák vagy a szívósor tömítések. De sebaj, 140.000km-nél a gyertyacsere is biztosan időszerű volt. A remegés szinte teljesen elmúlt, viszont az induláskori rángás nem teljesen, bár sokat csökkent. A baj valószínűleg a puhább gumianyag okozza. Ha lesz olyan alkalom, hogy az X-Typeot leállítom két napra, akkor újra fogom szilenteztetni a tartót, szerintem a hideg motor remegése nullára csökken és induláskor sem ugrálna egyáltalán, ha keményebb lenne benne a gumi.
Nem értek a gumikeménységekhez, de amivel most túl lágyra, tömören kiöntötték azt 40-45-ös keménységűnek mondta a szilentes, az eredeti kikönnyítettet pedig kb 75-re tippelte. A mértékegységet ne kérdezzétek. Ha másnak is fel kell a hosszanti tartót újítania, akkor nyugodtan okuljon a hibámból :)
A fentieket az előtt írtam, hogy megvettem a gyári motortartót. A remegés maradékát nem a lágyabbra szilentezett bak okozza mivel a gyári tartóval is megmaradt, így nem szeretném leszólni a Pákozd utcai szilent műhelyt...