Nekem egyszerű dolgom lesz, mert miután az egység tönkrement, kinn már könnyű töltögetni. :). Előtte még a helyén próbáltam töltögetni és a következőkre jutottam.
Gyári utasítás szerint nem kell töltögetni. :)
A leeresztését valamiért nem a leeresztő csavaron keresztül kellene csinálni a JTIS szerint, hanem hátul, a kardán felöl kellene a hátsó négy csavart meglazítva a fedelet levenni. Ez teljesen hülyeség, sőt veszélyes. Ez a négy csavar állítja be a belső két nagy fogaskerék fogai közötti távolságot. Szerintem senki se szeretné elállítani őket a saját kocsiján...
A fenti butaságokat félredobva, egyszerűen kicsavartam a leeresztő csavart, az egység oldalán. Egy 3/8"-os négyzetes fejjel. Nálam sajnos semmi sem jött olaj helyett, csak fémsarat találtam ezen a dugón is. Szerencsésebbeknek ilyenkor kifolyik valami zöldes lé. A gyári mennyisége 5.5 - 6 dl. Ebbe is, mint a hátsó difi 75W-140-es olaj kell.
Ez sajnos nem olcsó, én az autoolaj.hu -ról szereztem be, az úriember aki a boltot vezeti korrekt az árak pedig jók.
A visszatöltést itt a leeresztő csavaron keresztül kell csinálni, mivel a töltő nyílás az egység tetején van és csak kiszerelés után lehet hozzáférni ( ügyesss :) ). A visszatöltésre egy amerikai "weekend warrior" adta az ötletet; a leeresztő nyílásba bele lehet csavarni egy 1/2"-os normál menetes csap szelepet, mint amilyet pl a konyhába szoktak a csap alá a fali kiállásba felszerelni. Ezen a csapon keresztül töltöttem fel egy tölcsérrel + gumicsővel az osztóművet. Ahogy a 6dl legurult a csövön, a csapszelepet elzártam, így le tudtam húzni a csövet és a tölcsért róla.
A legizgalmasabb része ekkor következik; a csapszelepet ki kell csavarni és a helyére gyorsan visszarakni az eredeti leeresztő csavart. Eközben némi folyadék a nyakunkba löttyen. Ha az osztómű és ezért az olaj is hideg és az autó a leeresztő lyuk felöli oldalon meg van emelve, akkor jóval kevesebb.
Az amcsi tulaj a végleges feltöltés előtt 2x-3x átmosta mosóolajjal és közben járatta a motort. Csak ezután töltötte bele a drága difi olajat. Én nem mostam át, mert csak ki akartam próbálni hogy az olaj segít e, de az én osztóművemnek ez már kevés volt. Majd a felújítás után, ha végre eljutok odáig.