X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Osztómű Visszaszerelése II.

2010.09.17. 17:13 Epercsibe

   A héten volt két estém szerelgetni. Ez sajnos összesen 7 órát jelent. Ennyi idő alatt sikerült a katalizátor konzol csavarjait meghúzni, bezsíroztam a féltengely propeller csatlakozóját. A féltengely propeller csatlakozó gumiját szorító bilincsnél gondban vagyok, egyenlőre még nem sikerült összepattintani. A lengőkart ez után tudtam visszacsavarozni, 90Nm + 60° mindkét csavarra. A kerékagy gömbfej is sokkal könnyebb visszafelé. Némi tisztítás és pici kalapálás után vissza is ugrott a helyére. Majd el felejtem, kalapálni nem a gömbfejet, a keresztbe futó csavart kellett :). Az egyik oldalon T55-ös torx a másikon pedig 18-as anya. Az anyát 83Nm-el kell meghúzni. Mindezek után húztam meg a csak kilazított futómű segédkeretet. A segédkeretnek nem érdemes az első csavarjait meglazítani még szétszedéskor, mert akkor biztosan be kell újra állítani az egészet, amit nem tudom hogy kellene megcsinálni. Éppen ezért csak a hátsó gumitszilentjeinél lazítottam. Először a két kisebb csavar, ha jól emlékszem 35Nm-el meghúzva, majd a nagyot 142Nm-el kell meghúzni. Ennyi az egész. Ez után a kormányrúd csavarját is beraktam a pedáloknál. Az kb 30Nm-re húztam, de csak érzésre, mert a nyomatékkulcs nem fért oda. Ahogy mindez elkészült, a lengéscsillapítónál a motortérben a három meglazított csavart is meghúztam, ezek 25Nm-esek.

 
Ennyi fért csak bele 7 órába, remélem a hétvégén összeáll végre a szekér. Még a kipufogó csövek, a motortartó hátsó bak és a kerete, a kardán, kerékcsavar, oldallemez maradtak.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr32303714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása