Morfondíroztam már eleget, hogy lehet egy rendes féket összerakni az autóra, ami erősen is fog, de a tárcsa sem hullámosodk be. Nézelődés közben találtam ezt az összefoglalót a fékbetétekről, szerintem a legjobb és tömör, Phatvw nevű fórumozó írta egy amerikai fórumon:
"
It is easy to find subjective opinions about brake pad performance, but often difficult
to find hard data. This post collects hard data on popular brake pads - much of which
has been gleaned from other vwvortex posters.
The friction coefficient is directly proportional to pad grippiness and brake torque.
The max operating temperature is directly related to fade resistance which is an
important factor in choosing a brake pad as well.
Performance categories are organized by friction coefficient and serve as a guide
only - some pads may fit into multiple categories. If you have questions about a
particular pad, it is always best to get a data sheet directly from the manufacturer
to ensure that the latest formulation meets your particular needs.
Please post any corrections or additional data
More brake FAQ material here:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2357867
OEM-level Performance
# examples: OEM MkIV pads, Mintex Redbox, Hawk Ceramic
# cF=0.30-0.40
# max temp before fade: 600-700°F (Hawk Ceramic is a little higher on cF, redbox is lower on both cF & fade)
# street use only
Performance Enthusiast/Light Autocross
# examples: Hawk HPS, EBC Greenstuff, EBC Redstuff, Porterfield R4-S, Axxis Ultimate
# cF=0.41-0.45 (EBC pads have higher cF, Greenstuff has poor performance on heavier cars
# max temp before fade: 700-900°F (some pads may be rated higher)
# light auto-cross and performance street use
Autocross/Light Track Pad/HPDE
# examples: Hawk HP+, Carbotech Bobcat, Ferodo DS-2000, EBC Yellowstuff
# cF=0.46-0.49
# max temp before fade: 900-1100°F
# light track days, auto-cross, and performance street use
Track Pad/HPDE
# examples: Ferodo DS-2500, Carbotech Panther Plus, Mintex C-tech 1155
# cF=0.50-0.55
# max temp before fade: 1100-1300°F
# track days and high-performance street use
Race Pad
# examples: Ferodo DS-3000, Hawk Blue 9012, Hawk Black, EBC Bluestuff, Porterfield R4
# cF=0.56-0.68 (depends on specific race application)
# max temp before fade: 1300°F+ (depends on specific race application)
# track use only
"
Valahol a cF 0.45 feletti betéteknél már egyre jobb minőségű tárcsák kellenek, pl EBC rézötvözetes vagy a Nitrac lassú mélyhűtéses. Az EBC betétek meg állítólag gyorsan kopnak (de majd kiderül) terhelésre, ezért kerülhettek a "tuning" kategória legelső lépcsőjére. A verseny betét kategória meg alkalmatlan utcai használatra, a 0.6-os tapadási együtthatóhoz már verseny tárcsa is kell (nem a sufnituner "versenytárcsa" hanem a 100.000Ft felett kezdődő kategória) és ezek a betétek hidegen nem fognak, be kell őket melegíteni, mint pl az F1-ben a felvezető körben. A lista alapján nekem a Ferodo DS-2500 például szimpibb mint az EBC red, de sokkal drágább is. Ami még nekem szimpatikus, de a listában nem szerepel, azok az ATE utcai betétek. Ezek is 0.4-0.45 (hideg-meleg) cF-el rendelkeznek, szóval beleférnek az upgrade 1-es kategóriába, csak aki a listát írta az a náluk kapható betétekre öszpontosított.