X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Fékbetétek összefoglaló

2010.11.14. 15:02 Epercsibe

   Morfondíroztam már eleget, hogy lehet egy rendes féket összerakni az autóra, ami erősen is fog, de a tárcsa sem hullámosodk be. Nézelődés közben találtam ezt az összefoglalót a fékbetétekről, szerintem a legjobb és tömör, Phatvw nevű fórumozó írta egy amerikai fórumon:

"

It is easy to find subjective opinions about brake pad performance, but often difficult
to find hard data. This post collects hard data on popular brake pads - much of which
has been gleaned from other vwvortex posters.
The friction coefficient is directly proportional to pad grippiness and brake torque.
The max operating temperature is directly related to fade resistance which is an
important factor in choosing a brake pad as well.

Performance categories are organized by friction coefficient and serve as a guide
only - some pads may fit into multiple categories. If you have questions about a
particular pad, it is always best to get a data sheet directly from the manufacturer
to ensure that the latest formulation meets your particular needs.

Please post any corrections or additional data

More brake FAQ material here:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2357867


OEM-level Performance
# examples: OEM MkIV pads, Mintex Redbox, Hawk Ceramic
# cF=0.30-0.40
# max temp before fade: 600-700°F (Hawk Ceramic is a little higher on cF, redbox is lower on both cF & fade)
# street use only


Performance Enthusiast/Light Autocross
# examples: Hawk HPS, EBC Greenstuff, EBC Redstuff, Porterfield R4-S, Axxis Ultimate
# cF=0.41-0.45 (EBC pads have higher cF, Greenstuff has poor performance on heavier cars
# max temp before fade: 700-900°F (some pads may be rated higher)
# light auto-cross and performance street use


Autocross/Light Track Pad/HPDE
# examples: Hawk HP+, Carbotech Bobcat, Ferodo DS-2000, EBC Yellowstuff
# cF=0.46-0.49
# max temp before fade: 900-1100°F
# light track days, auto-cross, and performance street use


Track Pad/HPDE
# examples: Ferodo DS-2500, Carbotech Panther Plus, Mintex C-tech 1155
# cF=0.50-0.55
# max temp before fade: 1100-1300°F
# track days and high-performance street use


Race Pad
# examples: Ferodo DS-3000, Hawk Blue 9012, Hawk Black, EBC Bluestuff, Porterfield R4
# cF=0.56-0.68 (depends on specific race application)
# max temp before fade: 1300°F+ (depends on specific race application)
# track use only

 

 

"

 

  Valahol a cF 0.45 feletti betéteknél már egyre jobb minőségű tárcsák kellenek, pl EBC rézötvözetes vagy a Nitrac lassú mélyhűtéses. Az EBC betétek meg állítólag gyorsan kopnak (de majd kiderül) terhelésre, ezért kerülhettek a "tuning" kategória legelső lépcsőjére. A verseny betét kategória meg alkalmatlan utcai használatra, a 0.6-os tapadási együtthatóhoz már verseny tárcsa is kell (nem a sufnituner "versenytárcsa" hanem a 100.000Ft felett kezdődő kategória) és ezek a betétek hidegen nem fognak, be kell őket melegíteni, mint pl az F1-ben a felvezető körben. A lista alapján nekem a Ferodo DS-2500 például szimpibb mint az EBC red, de sokkal drágább is. Ami még nekem szimpatikus, de a listában nem szerepel, azok az ATE utcai betétek. Ezek is 0.4-0.45 (hideg-meleg) cF-el rendelkeznek, szóval beleférnek az upgrade 1-es kategóriába, csak aki a listát írta az a náluk kapható betétekre öszpontosított.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr162448073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása