X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Váltó tartó bak cseréje

2010.12.16. 07:52 Epercsibe

  A motor hidegen kicsit remegett és egyesben rántott is. Először az alsó bakot cseréltem az osztóműnél, de mivel az nem szüntette meg teljesen, ezért a felső nagy négyszögleteset, az aksi mellett is kicseréltem. A bak a Jaguarnál kedvezményesen 35eFt, ugyan ez bár a unixtradenél és a gyártónál a ZF (Lemförder) -nél is két cikkszámon fut, de teljesen megegyező a Ford Mondeo MK3 váltótartó bakjával. Legalább is a manuális váltóssal. Eddig nem voltam benne biztos (a két cikkszám miatt), de tegnap egyik barátomnak vettem alkatrészeket és ha már el kellett a unixtradehez ugranom, akkor ezt a bakot is megnéztem. 24500Ft körüli a listaára, de autószerelő ismerőssel erős kedvezménnyel ennél jóval olcsóbban szereztem be.

 

 

  A beszerelése egy céges buli után ingben, át sem öltözve kb 30perc volt. A négy szélső csavart 45Nm-el kell meghúzni, a középső nagyot viszont 132Nm-el. A kiszerelés előtt a váltót alá kell támasztani egy emelővel. Ha a negyedik kis csavar nem lenne a víztartály alatt, akkor 15 perc alatt ki lehetne cserélni (toldószár kell csak a másik 3-hoz), így csillagkulccsal türelemjáték.

 

És már csillog-villog is a helyén.

 

 

Azonnal ki is próbáltam, a motor remegése és az egyesben rántás megszűnt, nagyon érezni a különbséget. Pedig ránézésre a régi bak sem rossz, csak "picit" repedezett be.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr482519005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása