A motor hidegen kicsit remegett és egyesben rántott is. Először az alsó bakot cseréltem az osztóműnél, de mivel az nem szüntette meg teljesen, ezért a felső nagy négyszögleteset, az aksi mellett is kicseréltem. A bak a Jaguarnál kedvezményesen 35eFt, ugyan ez bár a unixtradenél és a gyártónál a ZF (Lemförder) -nél is két cikkszámon fut, de teljesen megegyező a Ford Mondeo MK3 váltótartó bakjával. Legalább is a manuális váltóssal. Eddig nem voltam benne biztos (a két cikkszám miatt), de tegnap egyik barátomnak vettem alkatrészeket és ha már el kellett a unixtradehez ugranom, akkor ezt a bakot is megnéztem. 24500Ft körüli a listaára, de autószerelő ismerőssel erős kedvezménnyel ennél jóval olcsóbban szereztem be.
A beszerelése egy céges buli után ingben, át sem öltözve kb 30perc volt. A négy szélső csavart 45Nm-el kell meghúzni, a középső nagyot viszont 132Nm-el. A kiszerelés előtt a váltót alá kell támasztani egy emelővel. Ha a negyedik kis csavar nem lenne a víztartály alatt, akkor 15 perc alatt ki lehetne cserélni (toldószár kell csak a másik 3-hoz), így csillagkulccsal türelemjáték.
És már csillog-villog is a helyén.
Azonnal ki is próbáltam, a motor remegése és az egyesben rántás megszűnt, nagyon érezni a különbséget. Pedig ránézésre a régi bak sem rossz, csak "picit" repedezett be.