X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

X-Type eddigi javítási költségek

2010.11.04. 18:36 Epercsibe

   Már elég kövérre hízott a lista mi mindent vettem eddig a négykerekűhöz, úgyhogy jöhet az őszinte vallomás, mibe is került eddig. Az átírás és vételár költségeit nem sorolom, az mindenféleképpen adott. Hozzáteszem az autót olcsón vettem és azért számítani lehetett erre-arra. Az autó mint írtam 144.000km-t futott csak, garantáltan és ránézésre jó állapotban volt vételkor is:

 
  • Cél Motors átnézés (1óra): 15eFt
  • Szívósor tömítés, olajteknő tömítés, gyertyák, stab rúd szilentek elöl hátul, apróságok: 72eFt
  • Hátsó vezető kar, olaj, pollen, benzin, levegő szűrő: 55eFt
  • 2L 75W140 olaj osztóműbe és hátsó difibe: 13.5eFt
  • Kardán csere (Cél Morotsnál, lehet nem kellett volna): 150eFt
  • Olajok 5W30 6l, 75W90 2l, 75W140 1l 22eFt
  • Osztómű szállítással, szimmering, tömítések, nem belevaló fogaskerekek: 135eFt
  • Féktárcsa hátul, betét, fékfolyadék 1L: 24eFt
  • Motortartó hosszanti bak, kulpung rugó, egyéb: 25eFt
  • Féktárcsa elöl (Nitrac helyett végül Ferodo), fékbetét (EBC red): 43eFt
  • Vízcső tömítés, apróságok: 5eFt
  • Két téli gumi (használt, de teljesen új méreten, Michelin): 25eFt
 
  Tehát eddig elköltöttem kb 580.000Ft-ot! Pedig próbáltam odafigyelni, mit hol veszek és a munkadíjak jó részét is megspóroltam. Még szerencse hogy legalább írtam a tételeket. Ebből a kardán talán megspórolható lett volna. Ezt a listát folyamatosan bővíteni fogom, amíg a javítgatást a "tökéletes" állaporta be nem fejezem. Nagyon szeretem ezt az autót, de ebből is látszik, hogy ha egy autó gurul, akkor nem szabad eladni, mert az újra, ha szintén öregecske, biztosan kell költeni. Az összkerekes, kardános autók pedig drágák ha javítani kell. Tiszta szerencse, hogy ebben legalább nincs szintszabályozós futómű :). Másik oldalról, lassan kezd közelíteni a szinte tökéletes állapothoz, feszes futómű, jó fékek, semmi csöpögés és ránézésre 3-4 éves kor.
 
A további javítási költségek ide jönnek majd:
  • Bőr felújító készlet, pontos színűre kevert festékkel (eBay): 19eFt
  • Seb. váltó bőrszoknya (eBay):3eFt (a gyári műbőr és 3-4 évente kirepedezik)
  • Váltó tartó bak: 14eFt (hidegen remegés, egyesben rángatás megszűnt)
  • Két téli gumi, új: 46eFt (Yokohama V901, 215/45R17)

 

150.000Km:

  • Fényszóró mosót takaró műanyagdarab: 3eFt (eBay, színre fújás nélkül)
  • Két első lengőkar: 44eFt (kicsit kopognak, mielőtt tönkreteszik a kormányművet)
  • Vezérmű lánc csere készlet: 30eFt (a következő 1-2 évben kelleni fog, jó vétel volt, addig elrakom, amikor kell úgyse lesz azonnalra olcsón) 
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr752423733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása