Az X-Type a Mondeo MK3 Estate változatának a hátsó futóművét kapta, kis változtatásokkal az összkerékhajtás miatt. A hátsó futómű két lengőkarból, két vezetőkarból és természetesen kanyarstabilizátorból áll, mindez egy segédkereten. A lengéscsillapítók felső bekötési pontjai és a kanyastabilizátor szilentjei térnek el a Mondeoétól, a többi alkatrész szerintem ugyan az.
150eKm környékén a teljes hátsó traktus kívánta az újra szilentezést, amit meg is csináltak a Pákozd utcában már jó ideje. A hosszanti lengőkar szilentjei kivehetőek és kapni is őket, olcsók. A kanyarstabilizátor végi kutyacsontok is ezer forintos tételek szerencsére. Ami nálam kimaradt de neki kell állnom, az a keresztirányú lengőkar, (a rugótányéros) belső szilentje. Ez a szilent nem cserélhető, de az autót sem akartam nélkülözni napokig, ezért vettem két használt de jó szilentes lengőkart. A vétel után találtam azonban egy jó és olcsó alkatrészforrást, ezt a blog bejegyzést is főleg emiatt írom;
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/jaguar
ez a lenygyel cég, mint a fotókon látszik, az összes hátsó futómű szilentet gyártja poliuretánból. A powerflex ár harmadáért, ráadásul a powerflex kínálata kisebb és ők például a kanyar stabilizátorokhoz az újkori gyári méretre készítik a szilenteket, nem használt kopottra. Leveleztem erről velük (miért nem kisebb a furat kb 1mm-el, mint a gyári) és azt tanácsolták, cseréljem újra a rudat is, így ők kiestek. Sajnos a lengyel szilentek gumihoz képesti keménységéről nincs még infóm, de a hátsó lemez lengőkarok belső szilentjeit és a kanyar stabilizátor rudak szilentjeit megrendelem tőlük és folytatom a bejegyzést, ha megérkeztek.