Megérkeztek a hátsó fékbetéteim és tárcsáim. Nem bírtam a fenekemen ülni, azonnal neki is láttam a cserének :). A hátsó tárcsa/betét cseréhez le kell venni a féknyerget, ami nem egy nehéz művelet, 13-as csavarok tartják. A kéziféket ki kell engedni, nehogy megnyúljon a bowden. Ha a kézifék már nem tart, akkor a dugattyút egy 12-es imbusszal kell a közepén csavarva visszacsavarni a nyeregbe. Igen, jól írtam, hátul nem nyomni kell a dugattyút, hanem csavarni. A bal oldalon az óramutató járásával ellentétes, a jobb oldalon megegyező irányba. A nyereg csavarjainak a helyére újakat raktam. Illetve a betét cserénél a betétek füleinek hornyait érdemes kitisztítani drótkefével hogy könnyen járjanak, az úszónyerget meg megmozgatni, nem szorul e, és a gumi alatt bezsíroztam. A tárcsa felrakása előtt a kerékagyat úgy olvastam, hogy meg kell drótkefézni, hogy biztosan nem kerüljön kosz a tácsa alá, bár nem volt piszkos, de azért átsikáltam.
Amióta megírtam ezt a bejegyzést, amerikai Jag fórumon olvastam, hogy kétségbe vannak esve, hogyan kell a hátsó tárcsát cserélni. Először is nem kell a kézifék bowdent kikötni, anélkül is lesz elég hely és félre lehet rakni a féket (a fékcső megtörésre vigyázva) és nem kell semmilyen spéci szerszám amit írogatnak, csak a 12-es imbusz, szóval csak bátran.