A hátsó difi is egy sealed for life egység, de az osztóművem tönkremenetele óta nem nagyon bízom a marketinges jelszavakban, ezért inkább megnéztem közelebbről az egységet.
A gyári kapacitása 1.2L 75W140-es olaj.
A hátsó difiben hála a Jaguár hozzállásának, biztosan sosem volt olaj cserélve. Az első probléma, hogy nincs leeresztő csavar, csak betöltő. A betöltő csavart könnyű megtalálni a differenciálmű hátulján lesz, 3/8"-os négyzetes kihajtó pont bele is fér. A leeresztést is ezen a lyukon keresztül kell csinálni, ki kell szívni... mivel az olaj sűrű ezért érdemes meleg difinél csinálni.
Ahogy kicsavartam a betöltő csavart azonnal elfogott a méreg. A mágneses csavar belsején kb 1cm vastagon állt a fémsár, valószínűleg csak azért ennyi, mert többet a mágnes nem tudott magához vonzani. Újra szeretném üdvözölni a gondozásmentes autókat feltaláló marketingeseket.
Először alaposan letisztítottam a csavart. Az olaj kiszívását egy minnél vastagabb átlátszó csővel érdemes csinálni. A csövet előrefelé tolva kis lépésekben le lehet dugni a difi aljáig. Majd egy bátor szívás ( nem tüdőre :) ) és az olaj szépen elindul a csőben. Természetesen kicsorgatni minnél mélyebbre kell a difi aljához képest. Nálam az eredeti 1.2L olaj helyett 0.3L jött ki, barnás színnel és 1L-t tudtam visszatölteni. Ez alapján kb 0.2L maradhatott benne, tehát feltöltés előtt kb 5dl volt benne a gyári 1.2L-ből, az sem épp a legfényesebb állagú.
A betöltés már gyorsabb, ugyan azzal a csővel csak megtisztítva, meg egy tölcsér a végére és addig kell tölteni minnél magasabbról, amíg el nem kezd alul kifolyni a töltőnyíláson. A csavar vissza és kész.
Az egész kb fél óra és súlyos szervízsszámlától menthet meg... ha 3 év vagy 60.000km múlva még meg lesz az X-Typeom, akkor újra meg fogom ezt rajta csinálni.