X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Hátsó differenciálmű olajcsere X-Type

2010.08.08. 15:10 Epercsibe

 A hátsó difi is egy sealed for life egység, de az osztóművem tönkremenetele óta nem nagyon bízom a marketinges jelszavakban, ezért inkább megnéztem közelebbről az egységet.

 

A gyári kapacitása 1.2L 75W140-es olaj. 

 

  A hátsó difiben hála a Jaguár hozzállásának, biztosan sosem volt olaj cserélve. Az első probléma, hogy nincs leeresztő csavar, csak betöltő. A betöltő csavart könnyű megtalálni a differenciálmű hátulján lesz, 3/8"-os négyzetes kihajtó pont bele is fér. A leeresztést is ezen a lyukon keresztül kell csinálni, ki kell szívni... mivel az olaj sűrű ezért érdemes meleg difinél csinálni.

 

  Ahogy kicsavartam a betöltő csavart azonnal elfogott a méreg. A mágneses csavar belsején kb 1cm vastagon állt a fémsár, valószínűleg csak azért ennyi, mert többet a mágnes nem tudott magához vonzani. Újra szeretném üdvözölni a gondozásmentes autókat feltaláló marketingeseket.

 

  Először alaposan letisztítottam a csavart. Az olaj kiszívását egy minnél vastagabb átlátszó csővel érdemes csinálni. A csövet előrefelé tolva kis lépésekben le lehet dugni a difi aljáig. Majd egy bátor szívás ( nem tüdőre :) ) és az olaj szépen elindul a csőben. Természetesen kicsorgatni minnél mélyebbre kell a difi aljához képest. Nálam az eredeti 1.2L olaj helyett 0.3L jött ki, barnás színnel és 1L-t tudtam visszatölteni. Ez alapján kb  0.2L maradhatott benne, tehát feltöltés előtt kb 5dl volt benne a gyári 1.2L-ből, az sem épp a legfényesebb állagú.

 

A betöltés már gyorsabb, ugyan azzal a csővel csak megtisztítva, meg egy tölcsér a végére és addig kell tölteni minnél magasabbról, amíg el nem kezd alul kifolyni a töltőnyíláson. A csavar vissza és kész.

 

Az egész kb fél óra és súlyos szervízsszámlától menthet meg... ha 3 év vagy 60.000km múlva még meg lesz az X-Typeom, akkor újra meg fogom ezt rajta csinálni.

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr632207453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leaping cat 2010.12.08. 09:57:00

Sajnálom, hogy eladtad a S-type-t de sok sikert az új szerzeményhez.

Biztos jó ötlet volt sima 75W140-es olajat használni? Az M2C192A specifikáció tudtommal ugyan ilyen viszkozitású, de a frikciótűrése adalékok miatt jobb.

Epercsibe 2010.12.08. 15:22:27

@leaping cat: Szia, Castrol SAF-XJ 75W-140-et használtam, ez minden specifikációt teljesít és önzáró differenciálművekben is használható, tehát igen nagy teljesítményű olaj lehet.

Lehet hogy a konkrét típust nem írtam le és félreérthető volt. Majd el felejtem, ennek a Castrol olajnak van még egy előnye; az hogy kapható :). 75-140-es olajoknál kicsi a választék és kevés helyen tartják a polcon.

Epercsibe 2010.12.08. 15:27:01

... majd el felejtem, ezek nagyon érdekes olajok; egy sűrű, erős védő bevonatot képeznek, de a bevonat pl két ujjon kipróbálva, nagyon könnyen el tud csúszni egymáson. Tiszta űrtechnika egy ásványi olajhoz képest.

leaping cat 2011.01.07. 11:04:52

Megnyugtatásul tájékoztatlak, hogy a soroksári úti szervizben is ezt használják már. Nem is értem, hogy a Ford hivatalos jóváhagyás miért nincs meg ehhez az olajhoz, pláne, hogy a Castrollal nagyon jóban vannak.

Epercsibe 2011.01.10. 08:50:43

@leaping cat: annak idején átnéztem a szűkös kínálatot és ez az olaj volt a legjobb. A Castrolnak van egy XO típusjelzésű olaja, de azt önzáró difikben nem lehet használni, ezért én sem mertem betölteni.

Bár az igazán nagy baj nem az, ha XO, vagy XJ a típus, hanem hogy van e az osztóműben/váltóban bármi ami keni, vagy nincs :).

Azon meglepődtem, hogy a váltóm csapágyazása nem ment tönkre (legalább is úgy tűnik), pedig abban is alig maradt olaj, mert az osztóművön keresztül elfolyt. Az 5 sebességes Ford váltó tartós darabnak tűnik.
süti beállítások módosítása