X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Manuális váltó olajcsere

2010.09.12. 15:19 Epercsibe

 A manuális váltón nagyon könnyű volt az olajcsere. A difi oldalán van a leeresztő csavar, a váltó ház hátlapján pedig az imbusz betöltő csavar. A betöltő szemre mintha alacsonyan lenne, de nem, az lesz az. Legegyszerűbb imbusz készletben is lesz hozzá való, a betöltő úgy emlékszem 8-as. A váltóba 75W-90-es olaj való, abból is a manuális váltókhoz készült jó minőségűt érdemes, itt nem érdemes spórolni. A gyári mennyisége elvileg 1.7L, a betöltő lyukon keresztül egy gumicsővel és tölcsérrel addig töltöttem, amíg a betöltő lyukon el nem kezdett kifolyni (tehát kell alá egy teknő), nekem szó nélkül belefért 2L.

 

  Az egész talán 20 perc és 5000Ft. Az eddigi rossz Jaguar ajánlások mint például a "sealed for life" az osztóműre,automata váltóra, hátsó difire, miatt itt a saját fejem után fogok menni. A váltó olajat 2013-ban biztosan ki fogom újra cserélni, ha még meg lesz az autó.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr282290705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hunkhana 2012.02.24. 13:32:32

Pot,

Kár hogy csak most találtam a blogra, én is átmentem már egy-két érdekességen a kocsival kapcsolatban, de minden nap megbocsájtok neki.

Szerinted mikor aktuális egy ilyen olajcsere? Nemsokára 6 éves lesz a jagcsi, és 80e km futottunk.

Mivel nekem nem berziles van hanem kormolós, sajnos olyan problémával találtam szemben magam, hogy hideg időben rendes fütés mellett a vizem már nem melegszik. Mind2 termosztátot és folyadékot is kicseréltettem (gyári alkatrészekkel), de mint kiderült ezzel együtt kell élnem, amit meg nem szeretnék. A kérdés, hogy szerinted hol találhatok hozzá hütő takarót?

üdv, és köszi!

Epercsibe 2012.02.24. 17:28:47

@Hunkhana:

Szia,

Sajnos a dízelekhez nem értek mert még nem volt, így nem tudom mennyire jó ötlet letakarni, lehet hogy erről a Mondeo fórumon kellene érdeklődnöd, ugyan ezzel a blokkal jó sok van belőle és gondolom náluk is jelentkezik ugyan ez a probléma. A váltó olajcserére nincs gyári előírás, de ha engem kérdezel, minimum töltsd után szintre, de a bele való olaj olcsó, a csere egyszerű, én biztosan megcsinálnám most a helyedben a teljes cserét, azután 200.000 együtt töltött km körül majd újra. Arra nem emlékszem, hogy mágneses e a leeresztő dugó belső oldala, de ha igen, akkor olajcserekor már a letakarításával is sokat nyersz; lesz hely az új adag lekopó fémpornak a dugón és nem a csapágyaidat eszi.
süti beállítások módosítása