X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Találtam fogaskerekeket + hogyan lehet kihúzni a féltengelyt az osztóműből

2010.07.31. 18:03 Epercsibe

   Írtam annak az embernek, ahol a kiállításra felvágott osztóművet találtam. A két hátsó fogaskerékre megalkudtunk szállítással 100fontért. Elvileg szerdán jön meg, lehet mégsem kell másikat vennem.

 

  Arra is fény derült, hogy a féltengelyt ki lehet húzni az osztóműből, DE csak miután a féltengely váltó felöli végéről a rögzítő gyűrűt kidobja az ember. Ez a gyűrű sérthet fel egy belső tömítést, amit nem lehet kapni. Egészen pontosan, a féltengelyre belül csőszerűen rásimul egy szimmering jellegű tömítés, ami elválasztja az osztómű olajozását a váltóétól. Ennek a csőszerű tömítésnek a váltó felöli legvégén van egy szimmering rugó, ami körkörösen rányomja a tömítés gumiját a féltengelyre. Ha a féltengelyt valaki a rögzítő gyűrűvel próbálja meg kihúzni, akkor jó eséllyel a tömítés peremét felhajtja és a szimmering gyűrű alakú rugója már le is ugrik, egyenesen bele a váltóba.

 

  Így nem lesz a két egység egymástól eltömítve, ami manuális váltónál kisebb baj, mert a két olaj "nagyjából" azonos, de az automata váltókban használt olajok (Fordnál Mercon V) teljesen más viszkozitásúak. A váltó és az osztómű versenyt fog futni, melyik megy hamarabb tönkre. A másik probléma, hogy a szimmering rugó be fog esni az első difibe és onnantól kezdve ajándék minden másodperc a fogaskerekeknek és a csapágyaknak.

 

  Egy angol fórumon volt aki lelkesen magyarázta a többieknek, milyen egyszerű volt a jobb első féltengelyen az osztómű külső szimmeringjét cserélni, mert folyt. Egyszerűen csak áthúzta a féltengelyt az osztóművön (és a belső szimmeringen amit írtam), a rögzítő gyűrűvel a végén. Amikor megírtam neki a véleményem, nem volt túl boldog. 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr762189693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása