Írtam annak az embernek, ahol a kiállításra felvágott osztóművet találtam. A két hátsó fogaskerékre megalkudtunk szállítással 100fontért. Elvileg szerdán jön meg, lehet mégsem kell másikat vennem.
Arra is fény derült, hogy a féltengelyt ki lehet húzni az osztóműből, DE csak miután a féltengely váltó felöli végéről a rögzítő gyűrűt kidobja az ember. Ez a gyűrű sérthet fel egy belső tömítést, amit nem lehet kapni. Egészen pontosan, a féltengelyre belül csőszerűen rásimul egy szimmering jellegű tömítés, ami elválasztja az osztómű olajozását a váltóétól. Ennek a csőszerű tömítésnek a váltó felöli legvégén van egy szimmering rugó, ami körkörösen rányomja a tömítés gumiját a féltengelyre. Ha a féltengelyt valaki a rögzítő gyűrűvel próbálja meg kihúzni, akkor jó eséllyel a tömítés peremét felhajtja és a szimmering gyűrű alakú rugója már le is ugrik, egyenesen bele a váltóba.
Így nem lesz a két egység egymástól eltömítve, ami manuális váltónál kisebb baj, mert a két olaj "nagyjából" azonos, de az automata váltókban használt olajok (Fordnál Mercon V) teljesen más viszkozitásúak. A váltó és az osztómű versenyt fog futni, melyik megy hamarabb tönkre. A másik probléma, hogy a szimmering rugó be fog esni az első difibe és onnantól kezdve ajándék minden másodperc a fogaskerekeknek és a csapágyaknak.
Egy angol fórumon volt aki lelkesen magyarázta a többieknek, milyen egyszerű volt a jobb első féltengelyen az osztómű külső szimmeringjét cserélni, mert folyt. Egyszerűen csak áthúzta a féltengelyt az osztóművön (és a belső szimmeringen amit írtam), a rögzítő gyűrűvel a végén. Amikor megírtam neki a véleményem, nem volt túl boldog.