X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Olajteknő tömítés cseréje

2010.07.05. 13:47 Epercsibe

 Alánézve, erősen szivárgott, csöpögött, sajnos a csavarok meghúzása sem segített. Vettem egy új tömítést (britishparts.co.uk), majd ahogy kinyitottam a szervíz CD-t csak pislogtam, milyen bonyolult a művelet.

 
  Nálam sajnos az osztómű hibája miatt nem kellett trükköznöm, az osztóművet levettem és akkor cseréltem ki. A gyári utasítás szerint is így kell a tömítést cserélni :) Az osztómű levételéhez a fél autót szét kell szedni, azt majd leírom az osztómű kivételnél. Amit mindenféleképpen szét kell kötni, az az olajteknő alatt átfutó kipufogócső, erről már írtam egy rövidet, nem könnyű. Ezen kívül az olajteknőhöz csavarozott két konzol kötéseit és a klíma kompresszor alsó két csavarját kell kikötni. Csak az alsó kettőt, különben a szíj, mint a csúzli, kilövi felfelé a kompresszort :).
 
  A teknő csavarjainak egy részéhez úgy lehet könnyen hozzáférni, ha a kerék alatti oldallemezt is levesszük (tehát kerék le, oldallemez le), az oldallemez alatt egy új világ tárul fel:
 
 
  Innen könnyű kicsavarozni a maradék csavarokat is. EGY kivételével. Az az egy, az osztómű alatt van, a váltó felöli oldalon a sarokban. 
 
Erre hátom megoldás van:
 
1) A gyári utasítás szerint szétszedni az egész autót :)
 
2) Egy 13-as csillag kulcs fejét levágni, majd ehhez erős kanyar nyelet szerkeszteni és imádkozni, hogy ne legyen a csavar túl erősen a helyén.
 
3) Az osztóművet átfúrni. Ezen a helyen az osztómű egy konzol csak. Pontos mérés után akkora lyukat kell fúrni, hogy a dugókulcs beleférjen, a lyuk közepe az olajteknő csavarjának a közepén legyen, de azért maradjon a konzol szélén is rendesen anyag. Az osztómű keresztbe futó csavarját ki kell venni előtte. Érdemes előfúrni kis fúróval, nehogy a keresztbe futó csavar ürege a nagy fúrást megvezesse. Fúrni nagyon óvatosan, pontos mérés után szabad. Az öntvény alu, ha megszalad a fúró és mást is kifúr vagy pontatlan a fúrás, akkor nem nagyon lehet korrigálni.
 
A három megoldás közül én az elsőt csináltam és még a 2. szimpatikus, az utolsóval könnyű komoly kárt okozni pl akkor is, ha a konzol szélén nem marad elég anyag és eltörik később.
 
A tömítést azon a két helyen ahol a felette lévő blokk fémelemei találkoznak vastagon meg kell erősíteni olaj és hőálló pasztával, ez a két pont jól látszik rajta.
 
Az olajteknő pedig ilyen lesz belülről, ( természetesen összecsavarozás előtt le kell tisztítani ):
 
 
 
Sok sikert a cseréhez, a kipufogó szétkötése után a többi már gyerekjáték lesz.
 
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr152130838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása