X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Hátsó fékbetét és tárcsa cseréje X-Typeon

2010.10.27. 14:03 Epercsibe

   Megérkeztek a hátsó fékbetéteim és tárcsáim. Nem bírtam a fenekemen ülni, azonnal neki is láttam a cserének :). A hátsó tárcsa/betét cseréhez le kell venni a féknyerget, ami nem egy nehéz művelet, 13-as csavarok tartják. A kéziféket ki kell engedni, nehogy megnyúljon a bowden. Ha a kézifék már nem tart, akkor a dugattyút egy 12-es imbusszal kell a közepén csavarva visszacsavarni a nyeregbe. Igen, jól írtam, hátul nem nyomni kell a dugattyút, hanem csavarni. A bal oldalon az óramutató járásával ellentétes, a jobb oldalon megegyező irányba. A nyereg csavarjainak a helyére újakat raktam. Illetve a betét cserénél a betétek füleinek hornyait érdemes kitisztítani drótkefével hogy könnyen járjanak, az úszónyerget meg megmozgatni, nem szorul e, és a gumi alatt bezsíroztam. A tárcsa felrakása előtt a kerékagyat úgy olvastam, hogy meg kell drótkefézni, hogy biztosan nem kerüljön kosz a tácsa alá, bár nem volt piszkos, de azért átsikáltam.

 

  Amióta megírtam ezt a bejegyzést, amerikai Jag fórumon olvastam, hogy kétségbe vannak esve, hogyan kell a hátsó tárcsát cserélni. Először is nem kell a kézifék bowdent kikötni, anélkül is lesz elég hely és félre lehet rakni a féket (a fékcső megtörésre vigyázva) és nem kell semmilyen spéci szerszám amit írogatnak, csak a 12-es imbusz, szóval csak bátran.

 
A hátsó fék komplett cseréje, a tisztítással együtt 1.5 órát vett igénybe, elöl talán még eddig sem fog tartani.
 
  Ellátogattam tegnap a márkaszervízbe is, ahol kiderült, hogy a hosszanti motor tartó bak egész olcsó, van polcról, alig drágább, mint amennyiért a régit kiszilenteztettem és még jó sem lett :). Ezért a szilentezős bohóckodást befejeztem és megvettem az új bakot (13eFt+ÁFA). Ha már ott jártam, a kuplung pedál rugójára is rákérdeztem, mert gyengének érzem, egyszer előfordult, hogy nem jött vissza lenyomás után. Láss csodát, volt az is azonnal és potom 1500Ft-ba került csak. Ami egy rugóért lehet hogy nem kevés, de sok márkánál ravaszul, csak az egész kuplungpedált lehetne egyben megvenni. Sokan szidják a Cél-Motorst és már én is szapultam őket az osztómű miatt, de most például egy szavam se lehetett. Szóval ha alkatrész, akkor érdemes azért őket hívni először.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr352402827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása