X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Katalizátorok cseréje

2012.12.16. 11:54 Epercsibe

 180.000km -nél katalizátor hibakód jelent meg a tárolóban. Ráadásul rövid időn belül mind a kettőre. Először lambda szonda hibára gondoltam, ezért mind a négyet kicseréltem. Igen, mind a négyet, mert a lambda szonda is ugyan olyan fogyó eszköz, mint például a fékbetét. Ahogy öregszik, egyre lassul és pontatlanabb a szabályozása, ezért a cseréje ennyi km után hibajelzés nélkül is időszerű. Nem kizárt, hogy a pontatlan/rossz lambdaszondák hevítették túl a katalizátort, bár a katalizátornak is van egy élettartama. Tehát négy lambdaszonda csere, majd a hibakód maradt, a fogyasztás pedig kb 1 literrel megnőtt. 

 Katalizátor miatt először a kipufogó klinikát kerestem fel, mert jó tapasztalataim voltak velük, egy régebbi Lanciámmal. Ott azonnal kéjes vigyorral fogadtak, "Na akkor gondolom már megbánta hogy ilyenje van...". Hm. Miért, más autógyártók talán nem ugyan azt a Denso lambda szondát és nem ugyan azokat a katalizátorokat használják ?? Ennél a pontnál már láttam, hogy aki Jaguarral jön azt baleknak nézik. Két utángyártott, nem pontosan illeszkedő, de heggesztgetéssel belepaszírozható és megfelelő kapacitású katalizátorra 150.000Ft-os ajánlatot adtak, de szerelés nélkül, egyszóval a kiszerelt blokkot vigyem oda. Megértem ha valaki nem akar hozzányúlni egy kereszt V6-os, 4x4-es blokkhoz, mert nehezen szerelhető, de azért úri luxusnak tűnt két  katalizátor ennyi pénzért.

 Így elkezdtem utánanézni, és a partstrain-en ( partstrain.com ) találtam USA-n belüli szállítással 290$-ért, ami 63.000 Ft és ezek a belevaló, a régi helyére felcsavarozható, sokutas, lambda szonda furatos, kívülről még krómozottak is. Hazaszállítással szumma 72000Ft-ból lesz meg házig, más költségem nem lesz rajta. Január 15 körül ér ide, várom... A partstrain-ről annyit hogy nagyon körültekintőek, kicsit szinte kukacosak, de így legalább rendben mennek a dolgok és a csomag nem veszik el. Külföldi megrendelésnél az ügyfélszolgálat kéri a lefényképezett bankkártyát és egy személyazonosító kártyát, illetve a feladási cím valósságát is ellenőrzik, van online chates ügyfélszolgálatuk is. Mondanom se kell, mennyivel könyebb és olcsóbb chatelni angolul, mint telefonon intézni. A hazaszállítást nem velük oldottam meg, ők csak egy szállító cégig küldték az USA-ba (ezért írtam a 290$-t). A hazaszállítást célszerű más EU tagállamba intézni, ahol a vám és ÁFA alacsonyabb, majd onnan ideküldeni, vagy elmenni érte ha van arra úgy is az embernek dolga. Még annyi infó szállításhoz, hogy a két katalizátor összesen 6.8kg.Ha ideérnek, csatolok fotókat. Addig csak a partstrain oldaláról tudnám iderakni, de ki tudja mi lesz ahhoz képest a csomagban :).

 Gyerekek, az élet nem habostorta. Gondolkoztam rajta hogy törlöm ezt az egész bejegyzést, nehogy valaki, ha nem olvassa végig és ugyan úgy járjon mint én, de kárörvendők jó kedélyének fenntartására leírom a sztori folytatását. A gyárival megegyező katalizátorként hirdetett, egyébként EvanFischer márkanévre hallgató katalizátorok kereszmetszete kb a FELE a gyárinak. Most éppen folyik a hekkelés, de csak addig marad benn, amíg az eredeti katalizátorokba szerzek rendes méretű betétet. Egyszóval senkinek sem ajánlom a partstrain.com -ot. Ráadásul hiába meséltem el nekik, hogy egy darab sz*r-t árulnak, végig kitartottak amellett, hogy az bizony jó, egyébként meg menjek a fenébe. Így nem tudok mást tenni, mint leírom újra; a partstrain.com -al senki se üzleteljen, mert a pénzéért nem azt fogja kapni, amire számít. :(

 

Az új katalizátorok végül is be lettek valahogy építve és a motor hibakód eltűnt, de azért az eredetiket is elraktam, lehet hogy a kerámia test cserével még használhatók lesznek, ha ezek tönkremennének. Teljesítmény vesztést nem érzek, bár azt nehéz észrevenni, de a hangja sokkal magasabb, ércesebb lett. Az utángyártott épphogy katalizátorok 183.000km-nél lettek beépítve, folytatom a bejegyzést, amikor tönkremennek :). Akár hogy is, egyenlőre nem ajánlom senkinek sem a megvételüket, kivéve ha 2-3 év múlva sem írok ide semmit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr404967944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása