X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Bőr felújítása

2010.11.28. 11:11 Epercsibe

 

  Az autóm igazán szép, "Sand" színű belső kárpitos. Ez a "Sand" körülbelül világos krémsárgát jelent. Még 9 évesen is igazán gyönyörű első ránézésre.

 

 

 

  A kárpitot sajnos az autó előző gazdája nem ápolhatta valami lelkesen, így elkezdett kiszáradni, kirepedezni. Igazán nem is a középső ülőfelületen, hanem a kiszállás felöli oldalon, főként a vezető ülésnél:

 
 
  Szerencsére még nem szakadt, csak a festett felülete málott le.  
 
Elmentem egy bőr felújító műhelybe. Két ülést 70eFt-ból újítanának fel, de még ki is kellene nekik szerelni, mert nincs helyük az autót tárolni. Gondoltam, ha már úgy is hozzá kell nyúlni, akkor amennyi idő alatt a székeket ki/be raknám + elvinném hozzájuk, annyi alatt meg is tudnám csinálni magam. Egy picit eljátszottam a teljesen naív ügyfelet és végigkérdezgettem, hogy is csinálják a munkát, meg alaposan körbe is néztem a műhelyben milyen szerszámok kellenek hozzá :)
 
  Az eBayről (senna4200-tól) szereztem be a javító készletet. A pontos színre kevert festékkel, szállítással 18500Ft-ba kerül egy az összes ülésre elég készlet állítólag. A készlet eladója, tisztességes nevén Jeff, kicsit lassú, de nagyon korrekt, alvázszám alapján ellenőrízte a bőr színkódot és még egy darab bőrt is szerzett a helyi márkakereskedőtől, biztos ami biztos. Ő egy profi felújító, mondhatni hogy a munka jó része itt történt; jó anyagok és pontos színű festék érkezett.
 
Íme a készlet tartalma, miután megjött:
 
 
 
-  Bal oldalon egy spré, ezt nem küldhette el postán, ezért helyette mini festékpisztolyt fogok használni, Vateráról, a fém 5000Ft. Kompresszort kölcsönkérek. 
 
- Mellette a bőr tisztító. Állítólag elég agresszív, óvatosan szabad vele sikálni. De ha más nem, ezért megéri, mert tényleg tiszta lesz és így világosabb a belső.
 
- Az a pici szürke a bőr réteg pótló. Meglepően kevés. Remélem tényleg elég lesz.
 
- A tojászínű mix a bőrfesték. kb másfél deci. Ez se tudom mire elég, a szagértő 4 ülésre küldte, bízok benne. Minden esetre a vezető üléssel kezdek és a maradék megy a többire. A szín pontos, kipróbáltam.
 
- A fehérben egy kis szagtalan bőrápoló van, kb mint valami nívea testápoló, csak a bőrnek káros marketing illatanyagok nélkül.
 
Ami bennem némi hiányérzetet keltett az a hiányzó bőrmintázó; a bőr kitöltő anyagot felkenem, de az eredeti bőr erezetet bele kellene nyomdázni valahogy...
 
  Végignézve a készleten, a festék és a kb 2 köbcenti bőr felújító volt majdnem 20.000Ft. Sajnos nem tudtam itthon ezekre beszerzési forrást, de gyanítom, hogy meg lehet ezt olcsóbban is oldani. Ha valaki tudja hol és hogyan, írja le, biztosan lesz akinek még jól jön majd.
 
Ezt a bejegyzést bővitem majd, ha lesz időm nekiállni a felújításnak.
 
A kiinduló állapot még egyszer lefotózva, az oldaltámasz és az ülőlap a másodikon:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sikerült kölcsönkérnem a kompresszort. Íme a készlet :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Első lépésként a repedéseket finom szemcsés csiszolópapírral sikáltam, majd a bőrtisztítóval végigsúroltam az üléseket. A tisztítótól egy árnyalattal világosabb lett azonnal a bőrbelső. Hagyományos tisztítószerekkel már sikáltam régebben is, de ez valami egészen agresszív (a kosszal)

 

A bőr pótló anyag bár nagyon kis üvegben jött, de elég volt a két első ülés teljes felújítására, egy műanyagdarabbal kentem fel a repedésekbe. A hátsó ülésre is elég lett volna a maradék, de a festék sajnos nem, így csak az első üléseket festettem át, de a hátsók egyébként sem vészesek egyenlőre. Valami ilyesmi volt, a repedések átkenése után:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bőr bejavítása után a lyukasztott részeken az eltömődött lyukakat újra ki kellett szúrni. Az időm és a türelmem javát ez vitte el :). 

 

  Ez után jött a festés. Először naivan beszerelve akartam nekiállni, de azután szerencsére gyorsan rájöttem, hogy ez így lehetetlen. Három rétegben kelett átfújnom ahhoz, hogy ne legyen természetes fénynél sem foltos. Lehet ezért fogyott el annyi festék a két ülésre.

 

 

A végeredmény élőben is csodaszép. A pontos színkód alapján kevert festék jóval világosabb, mint a már 9 éves bőr valamikor azonos szine, ezért kellett teljesen átfesteni, de ez természetes, a bőrjavító műhelyben is azt láttam, hogy a festett ülőfelület sokkal világosabb, mint az ülés oldala. Akkor a bőrös mester azt mondta, hogy higgyem el, koszolódás és némi öregedés után nem lesz látható különbség. A régi repedések nyoma azért látható picit, hiába kentem át 3-4x a bőrjavítóval, teljesen sima felülethez azért több szakértelem kellett volna. A végeredménnyel ettől függetlenül nagyon meg vagyok elégedve.

 

 Az elmúlt 1-2 hétben nyúztam az üléseket és azokon a helyeken, ahol erős nyíró irányú erők érik a bőrt, az új felső réteg megrepedt, többször át kellett volna kenni. Ettől függetlenül, ahol le volt kopva a felső réteg, most tart és jó a végeredmény. A baj az lehetett, hogy elkövettem egy technológiai hibát; türelmetlen voltam. Valószínűleg egy napot hagyni kellett volna a bőrjavítót is száradni és a festéket is és lehet hogy hasznosabb lett volna tavasszal csinálni, mivel napközben a hidegben állt másnap.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr892478469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bone · http://www.bernepper.hu 2011.05.23. 09:21:01

Tehát ha jól értem, 70ezer helyett belekerült kb. 30ezerbe, mókoltál vele egy csomót és a végeredmény szar lett.

Megérte.

Epercsibe 2011.05.24. 08:16:52

A végeredmény egyáltalán nem lett rossz, csak néhány hosszanti repedés nyoma jött elő, de aki végigolvassa, az már nem követi el azokat a hibákat, amit én igen. A mókolás nem tudom mit jelent, itt ahol emberek élnek és nem nepperek, ezt a szót nem ismerik. Az üléseket egyébként is ki kellett volna szerelnem és még oda is vitetni valakivel a bőröshöz. Így nem volt sokkal több munkám vele, a pisztoly meg mindenre jó, amihez ecsetet használnál. No és nem tudom ismered e azt az érzést, amikor valami Te magad csinász és jó lesz ;o).

dumálni könnyű bármiről - csinálni már nehezebb

bobbafet 2011.09.22. 10:53:41

Grati a türelmedhez! Mind az ülés, mind az első hozzászóló kezelésében...
Hasonló manőverre készülök, talán annyival egyszerűbb (bár sajnos kevésbé szép) a dolog, hogy ez fekete belsőtér, gondolom könnyebb lesz beszerezni a festéket. Kösz a tanácsokat!

kárpit szerviz 2013.01.07. 11:00:37

Bőrfestéssel, bőrülés javítással foglalkozom.. nem egyszerű dolog a festés ha nem értünk hozzá.Szerintem a különféle rendelhető festékrendszereknek van egy nagy hibája.Nem tájékoztat a pontos technológiai leírást, különféle problémákra ami bőrre vonatkozik! Mit tegyél ha zsíros a bőr vagy viasszal,szilikonnal vagy olajat kentek rá.
Mindenféleképpen szakembert ajánlok, ennyiért profi módon megcsinálom.www.autokarpitozas.hu

Epercsibe 2013.02.02. 09:38:07

@kárpit szerviz: egyetértek, annak akinek nem a felnőtt legója az autó, jobb ha szakemberhez viszi. Lehet hogy most magam ellen beszélek, de nekem nem lett tökéletes a végeredmény, bár annyira azért rossz sem. Nálam az szólt csak a barkácsolás mellett ,hogy szeretem csinálni, van hol, plusz nem volt két autóm, az ülések fuvarozásához, de ez is olyan, mint minden; szakértelem bizony nem árt hozzá :)

SwedishRunner 2013.08.20. 19:19:36

@Epercsibe: Nem lett rossz ez!
@kárpit szerviz: A szakemberrel meg nekem is az a gond hogy drága, azt megfizetném az utcai autóhoz, de a hobbi autónál ha mindig szakembereznék akkor a kormánytagok összes pénze nem lenne elég :P
süti beállítások módosítása