Az autót 1-2 hétig használtam, elkezdett erősödni egy búgó zaj, valahonnan alulról. A búgó hang nagyon rövid időn belül recsegésbe csapott át.
Az autót elvittem egy közeli kis szervízbe. A diagnózis a következő; nincs benne sem váltó sem 4x4 osztómű olaj.
Mindez azok után, hogy az autó számlával igazoltan vásárlás előtt járt a Hommona úti szervzben, majd én a Cél-Motorshoz vittem és ott is átnézték... mit lehet ehhez hozzátenni ? Hová vigye az ember az autóját ha nem a két elismert szervízbe ? Magam kellett volna a szinteket átnéznem (?), de bíztam az átvizsgálásban... nagy hiba volt.
Visszavittem az autót a Cél-Motorshoz és sűrű elnézések közepette elkezdték átnézni, mi is lehet a baj. A leghangosabbnak ők a kardántengelyt hallották sztetosztkóppal. A kardán csapágyazása valóban nem volt éppen túl jó állapotban. 130eFt + munkadíjon kicserélték. A kardán zaja megszűnt, de az alapvető probléma, a recsegés, az nem. Kiderült, az olaj úgy folyt el az osztóműből, hogy az osztómű végén lévő csavar alatt ki kell kenni tömítőpasztával ha elkezd szivárogni, de ezt valahol máshol (előző kötelező szervízeken számlával igazoltan a Hommona úton járt az autó) nem tették meg, így az olaj elfolyt az osztómű (és talán a váltó is) pedig tönkrement.
Állítólag az osztómű egyébként sem egy tartós darab. Persze olaj nélkül meg főként nem.
Éppen osztóműre vadászok, vagy felújító készletre. Remélem a váltó nem sínylette meg az olaj nélküli használtatot. Brrr.