X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Első kipufogócső (front pipe) kiszerelése

2010.07.05. 13:47 Epercsibe

   Az olajteknő tömítés kiszereléséhez és a 4x4 osztómű kiszereléséhez is ezt a csövet ki kell venni, mivel keresztbe átfut mind a két egység alatt. Az olajnak biztosan jót tesz, ha melegítgetik alulról, de az osztómű szerintem nem annyira örül nyár közepén az ilyen megoldásnak :)

  A JTIS-en és az összes szerelési kézikönyvben ennek a csőnek a levétele egy lépés, nem részletezik túl. Nekem viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogyan lehet ezt a csövet elöl szétkötni. A két kipufogócső egymásba van tolva, kb 7 centit. Az egyik oldalon egy merev katalizátor végén van a cső, a másik oldalon mozog valamennyit a kipugogó rendszer, de csak kb 1 centit. Mellesleg a cső hátsó vége egy két csavaros lapos öntvény. Ha azt az öntvényt nem heggesztették volna a csőhöz, sokkal könnyebb lenne szétszedni az egészet, mert a két csavarmenetről le lehetne húzni és hátul könnyen szétjönne, helyette az egész csak feszül.
  Hosszú szenvedés után a következőre jutottam; ez munka nem két perc. Hátul a két csavarnál könnyű kicsavarozni a csövet. Elöl a bilincset ki lehet csavarozni, majd ki kell hajtani, hogy legyen hely a rugalmasságot biztosító cső bemetszéshez hozzáférni. Kell hozzá egy adag WD40, ezzel a két egymásba csúsztatott csövet alaposan meg kell mártóztatni a kötésnél. A következő lépés egy racsnis gurtni, valami erős. A gutnival a kerék felé eső oldalon a csövet a futómű segédkeret vasa felé lehet húzni;
 
 
 
 
ettől elöl a két cső elkezd szétcsúszni. WD40, WD40. A munka neheze akkor jön, amikor a csövön a bemetszésben megjelenik a katalizátor cső vége, tehát egy lyuk:
 
 
 
 
Innentől kezdve csavarhúzóval, majd vésővel, majd két csavarhúzóval kell izomból feszítgetni a két csövet. Csak lassan és közben WD40, nehogy valahol megszoruljon. Ha egyszer a két cső szétjön, már könnyű szétszedni, oldalra könnyű kimozgatni a katalizátor csőről.
 
 
 
  Lehet röhögni, de ez nekem elsőre egy fél napig tartott... Nem gondoltam azonnal gurtnira, faékkel próbálkoztam és azt hittem a hátsó végén a kötés valahogy lekalapálható a csőről (így könnyű lett volna lefűzni a csavarokról), de nem, egybe öntötték.
 
 Azóta történt: amikor összeraktam, levágtam a beleöntött csavarokat, átfúrtam és két kivehető csavarral helyettesítettem. Így most, ha a kipugogó csöveket le kellene venni, a két csavart ki lehet húzni és nem akadályozzák a széthúzást. A kipufogó fel-le művelet kb 10x gyorsabb lett így. 
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr372130837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása