X-Type szereljük együtt

Megvettem második Jaguar X-Typeomat, remélem a blog nagyon rövid lesz, soha nem kell majd javítgatni és nem fogok sokat írni róla :).

Friss topikok

  • fényECSet: nagyraértékelhető leírás. Azt kérdezném hogy hol vetted a szívósor tömítést? (2019.03.01. 18:03) Szívósor tömítés és gyertya csere
  • Kercerece: Szia Ákos, Köszi az infókat én is csak tanulom azokat a dolgokat, amivel még nem kellett foglalko... (2015.12.12. 11:26) X-Type a futómű szilentekről
  • Don Norberto: Mi ma nem tudtunk visszatölteni kellő mennyiségű olajat, bár igaz, hogy csapunk nem volt, csak old... (2015.03.31. 20:40) 4x4 osztómű olajcsere
  • HZS2: Szia nekem is ez a problémám megoldódott már nálad ? A szervízbe rá rakták gépre semmit sem mutato... (2014.04.16. 09:37) V6 hengersorok számozása
  • Jaguar3.0: Hello! Brit szigeteken elek es fel eve vettem egy 2001 ben gyartott 3.0 v6 benzines automata spor... (2013.10.31. 13:45) Termosztát, visszapillantó tükör motor

Linkblog

Újra gurul a szekér

2010.09.20. 10:19 Epercsibe

  A kipufogó összerakása, így, hogy a két fix csavart leflexeltem a hátsó gyűjtő csőről, kb 30 perc volt, mert így maradt helyem mozgatni őket. Eredetileg kb egy napot szenvedtem a szétszedéssel. A könnyű összerakáshoz, szabad vagy nem, egy kicsit befújtam WD40-el az összecsúszó részeket. Illetve nem egyessével raktam fel és húztam meg a csöveket, hanem a kettőt egyben raktam a helyére és a végén húztam meg a csavarokat.

 

  A munka oroszlánrészét egy nem várt probléma okozta. A féltengely propelleres, osztómű felöli végének a bilicsét még annak idején levettem a régi zsír helyére MoS2 -os új zsírt raktam. A molibdén szulfid állítólag beleépül a felületi karcokba és így építi simára a felületet. No meglátjuk, ha többet nem kell a jobb oldali első féltengelyhez nyúlni, akkor 5 év múlva kiderülhet, hogy tényleg jó ez az anyag. Békésen raknám vissza a féltemgely bilincsét, amikor látom, hogy ezt az istennek se fogom tudni összenyomni. Amiatt hogy forog, a felülete sima, nincs összepattintó fül, a bilincset valahogy össze kell annyira nyomni körkörösen, hogy a kapcsai összeakadjanak. Próbáltam racsnis gurtnival összenyomni, meg olajszűrő fogóval. Majdnem tönkretettem a bilincs kapcsait. Több órás munkával addig jutottam, hogy beolajoztam a gumiharangot, a bilincs belső felét, a bilincset összepattintottam a féltengelyen, majd oldalról megpróbáltam feltolni. Ebben sajnos némileg akadályozott a gumiharangon, a bilincs helyének pereme. No ezt a peremet körkörösen benyomkodni a bilincs alá és a bilincset ezek után a helyére tolni, azt nem volt könnyű munka. Mindezt már a kerékagynál befelé görnyedve. Talán furán hangzik, de megfelelő szerszám nélkül ez az apróság volt a legnehezebb művelet, lehet jobb nem hozzányúlni a féltengely gumiharangokhoz.

 
  Az összerakás után kicsit körbenéztem, leellenőríztem a dolgokat és látom, hogy a termosztát felett, ahol a hűtő kör műanyag csöve csatlakozik a blokkhoz, erősen rózsaszínes nyúlós váladékos a csatlakozás és a hűtővízből is hiányzott egy kicsi. Érdekes, hogy az osztómű lerobbanása előtt voltam a márkaszervízben átvizsgáláson és még egy ilyen szintű hibát sem vettek észre. A termosztát környéke alulról nagyon jól látható és hozzáférhető helyen van. Így nekem kellett szétszedni, a tömítésből másik sajnos nem volt kéznél így csak Loctite hő és olajálló pasztával tudtam megerősíteni. Mivel elég hűtővíz nem volt kéznél, ezért nem akartam az egész rendszert leengedni, emiatt viszont a termosztát feletti cső lekötésekor majdnemhogy a nyakamba hullott 1-2L fagyálló.
  
  Az autó első tesztköreit futja a városban. Most azt lehet mondani, hogy közel tökéletes állapotban van. 
 
  Ha csak az osztómű berakást nézem, akkor összesen kb 26 óra munka volt vele úgy, hogy nincs aknám. A kiszerelés ennél jóval tovább tartott. Döntse el mindenki maga érdemes e otthon nekiállni, szerintem a 4x4-es X-Type kifejezetten nehezen szerelhető a motor körüli részen.
 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://xtype.blog.hu/api/trackback/id/tr42309421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter2014 2010.09.27. 13:46:52

Gratula a működőképes verdához! Remélem meglesz a jólmegérdemelt jutalma a sok sok erőfezsítésnek. Képek? (Mármint a kocsiról)

Epercsibe 2010.09.28. 08:02:24

@ZF2: Sajnos az osztómű kardán felöli tengely csavarjánál ez is engedte az olajat, így egy kicsit még hozzá kellett nyúlni, de már kitömítettem, illetve még a hosszanti motor tartó bakot újraszilenteztettem, azt ma este rakom vissza. De mondhatni kész.

Viszont még lesz néhány apróság; motoros ülés egyik kapcsolója, egyik oldali tükör motor és a bőrt is fel akarom benne újítani. Ezekről is írok majd, csak még nem volt időm. Ok, fotók is lesznek :)

Epercsibe 2010.09.28. 08:05:14

@ZF2: no és még a fékeket nem cseréltem le, de már kinéztem a Nitrac tárcsáit és a Black Diamond "Predator" betéteket. Csak sokkal drágább, mintha a (nem túl jó) gyárival megegyezőt raknék fel, ezért vagyok kicsit bizonytalan.

Globetrotter2014 2010.09.28. 10:22:36

@Epercsibe: félsz hogy horgonyt dob majd a verda a fékpedál lenyomására? :)

Epercsibe 2010.09.28. 11:49:13

@ZF2: egyik jóbarátom autója Wilwood fékrendszeresre át lett építve. Az talán tud ilyet. De egy úszódugattyús féknyereggel ?? :)

csodát így nem várok

Epercsibe 2010.10.03. 16:21:59

@Epercsibe: bocs, akartam írni úszónyerges. A lényeg az, hogy nagyon silány a gyári fékrendszer nyomáspontja.

Epercsibe 2010.11.20. 10:55:27

@ZF2: Bocs hogy még nem, ha eljutok egy mosóba, utána ígérem töltök fel fotókat. Egyenlőre a bőr felújításon ügyködöm. Még nincs rossz állapotban a korához képest, de jobb megelőzni a teljes leromlását.

Globetrotter2014 2010.11.22. 09:40:18

@Epercsibe: azért néha képek nélkül is visszanézek :)
süti beállítások módosítása